Skip to main content

System reputacji na Xbox One podzieli graczy na grupy

Microsoft chce identyfikować użytkowników sprawiających problemy i oddzielać ich od innych.

Mike Lavin z Microsoftu poinformował o zaprojektowanym dla Xbox One systemie reputacji. Będzie on determinował, na jakich graczy trafimy wyszukując rozgrywki sieciowe.

Rozgrywki w sieci wyłącznie z graczami zachowującymi się tak, jak my

Funkcja ma też zachęcać do bardziej otwartej komunikacji, a nie zamykania się w małych grupach - choć takie izolowanie się w gronie najbliższych znajomych pozostanie możliwe.

- Problem w tym, że skutkuje to fragmentarycznym wykorzystanie komunikacji głosowej podczas rozgrywki. Kiedy jesteś na oddzielnym czacie z grupką kolegów, ignorujesz innych - powiedział Lavin w rozmowie z OXM.

Starszy menadżer produktu zaznaczył, że Microsoft planuje stworzyć rozbudowany system związany z wyszukiwaniem gier oraz wskaźnikiem reputacji. Firma zajmie się także graczami, którzy sprawiają problemy.

- Chcemy zająć się anonimowością, w to inwestujemy najbardziej. Jeżeli jest parę procent społeczności, przez którą reszta ma zepsute doświadczenie, to musimy być w stanie zidentyfikować tych użytkowników.

Grając w sieciowe tryby za pośrednictwem Xbox Live, zdobywać będziemy nagrody za sportowe zachowania i upomnienia za łamanie przyjętej etykiety. Wpłynie to na naszą reputację - według tego wskaźnika będziemy łączeniu w rozgrywkach z innymi graczami.

Lavin zaznaczył, że system zostanie zaprojektowany tak, by uniemożliwić celowe zaniżanie czyjejś reputacji.

Zobacz także