System Shock opóźniony. Na remake poczekamy nieco dłużej
Shodan długo się włącza.
Remake klasycznego System Shock z 1994 roku ma konkretną datę premiery. Niestety, ogłoszony termin oznacza także opóźnienie projektu Nightdive Studios - gra ukaże się 30 maja na PC.
Poprzednio zakładano, że produkcja zadebiutuje jeszcze w marcu, co wraz z upływem miesiąca stawało się coraz mniej prawdopodobne. W planach na dalszą przyszłość są także wersje konsolowe: PlayStation 4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X/S. Obecnie nie znamy szczegółów na ich temat.
Remake poprawia głównie grafikę, dostosowując oprawę do nowoczesnych standardów, ale bez wpływu na fabułę i rozgrywkę. Gra jest osadzona w 2072 roku, a głównym bohaterem jest haker, który budzi się na stacji kosmicznej opanowanej przez sztuczną inteligencję o nazwie Shodan.
Projekt sfinansowano na Kickstarterze już w 2016 roku, zbierając ponad 1,35 miliona dolarów. W późniejszych latach skala przedsięwzięcia tylko się zwiększyła, zwłaszcza po podjęciu współpracy z firmą wydawniczą Prime Matter. To pozwoliło zwiększyć budżet i wprowadzić dodatkowe usprawnienia.
Deweloperzy zadbali o przygotowanie nowych wariantów przeciwników, co powinno przełożyć się na dodatkowe wyzwania dla graczy w późniejszych etapach rozgrywki. Są również usprawnienia efektów związanych z bronią, a sporym wyzwaniem dla Nightdive był podobno system rozczłonkowania wrogów. Prawie jak Dead Space.