Skip to main content

Szczegóły na temat łączenia map obu części Total War: Warhammer

Kampania w darmowym DLC.

Studio Creative Assembly od dawna informowało, że trylogia Total War: Warhammer połączy ostatecznie wszystkie armie i mapy w jedną, wielką kampanię. Teraz, wraz z premierą drugiej odsłony, gracze otrzymają pierwszy krok na drodze do takiego ujednolicenia.

Twórcy wyjaśniają na oficjalnej stronie, że nie „skleją” po prostu regionów z pierwszej i drugiej produkcji, lecz zaoferują całkowicie odrębną, trzecią kampanię, pod tytułem Mortal Empires.

Lotniczy pojedynek

Posiadacze Total War: Warhammer 1 oraz Total War: Warhammer 2 otrzymają ją za darmo, w ramach rozszerzenia planowanego na krótko po debiucie najnowszego tytułu.

„Weźmiemy charakterystyczne tereny Starego Świata, które znacie z poprzedniej gry, i rozszerzymy je na zachód, o kluczowe lokacje z Lustrii, Southlands, Naggaroth oraz Ulthuanu, w znaczący sposób rozszerzając dostępny obszar” - wyjaśniają deweloperzy.

„Nie jest to proste zszywanie map, bo nie może tak być. Kampanie The Old World [z Total War: Warhammer 1 - dop. red.] oraz Eye of the Vortex World [z Total War: Warhammer 2] zaprojektowaliśmy jako samodzielne atrakcje. Mają inne kształty i nie pasują do siebie”.

Co więcej, połączone Mortal Empires nie zaoferuje unikatowych systemów i rozwiązań rozgrywki z dwóch osobnych kampanii i postawi po prostu na podbój, ale z dostępem do wszystkich wydanych armii i frakcji.

Jak można się domyślać, podobnie będzie w przyszłości. Total War: Warhammer 3 otrzyma własną mapę, a wkrótce później ukaże się darmowe DLC, które zaoferuje jeszcze większy teren do zmagań - ale nie będzie to po prostu połączenie wszystkich trzech kampanii.

Wracając do Mortal Empires, twórcy dodają, że obecne plany znacznie przekraczają już pierwotne założenia. Mowa o 35 legendarnych lordach na 25 pozycjach startowych, 295 osiedlach (w porównaniu z 142 w The Old World) oraz 117 startowych frakcjach (66 w The Old World).

Zobacz na YouTube

Kampania otrzyma część nowości z Eye of the Vortex World, w tym zbuntowane armie, ataki zasięgowe smoków, poszukiwanie skarbów, wydarzenia na morzu, sztormy, rafy i mielizny, a także wszystkie planowane dla drugiej części zmiany w interfejsie i inne.

Deweloperzy ostrzegają, że nie zakończyli jeszcze testów i balansowania, lecz ogromna liczba frakcji na pewno wydłuży tury, a ze względu na czynniki związane z harmonogramami prac, jako Norsca zagramy dopiero w późniejszym terminie.

Total War: Warhammer 2 ukaże się 28 września, tylko na PC.

Zobacz także