Szef PlayStation: inwestowanie w nowe marki jest bardzo ryzykowne
To koszt powyżej 100 mln dol.
- Jim Ryan podkreśla, że nowe marki to duże ryzyko i duże koszty
- Sony chce odpowiednio zbalansować premiery zupełnie nowych gier i sequeli
Jim Ryan z Sony Interactive Entertainment zaznaczył, że inwestowanie w nowe marki jest niezwykle ryzykowne, a także kosztowne. Nawiązał tym samym do wzrostu cen gier na PS5.
- Zainwestowaliśmy w gry poważnie w erze PS4, więcej niż ludziom się może wydawać - powiedział szef PlayStation w rozmowie z dziennikarzem GQ. - Kupiliśmy chociażby Insomniac Games. Robimy fantastyczne gry i chcemy robić je dalej.
- Sprawa z wysokobudżetowymi grami jest taka, że po prostu muszą mieć wielkie otwarcie. Kosztują ponad 100 mln dol., a żeby wprowadzić nową markę na rynek i odnieść sukces (co jest bardzo ryzykowne, ale i tak zrobiliśmy to cztery razy za czasów PS4), to otwarcie musi być po prostu ogromne.
Ryan zaznaczył też, że Sony ma zamiar odpowiednio balansować wydawanie zupełnie nowych gier z premierami sequeli znanych już serii.
- Mamy odpowiednich ludzi zarząrzających tymi tematami w naszych studiach. Patrzymy na portfolio zespołów i na zróżnicowanie między nowymi częściami lubianych marek, jak God of War czy Uncharted, a wprowadzaniem świeżości dzięki zupełnie nowym premierom, jak Horizon czy Ghost of Tsushima. Dużo o tym myślimy.