Skip to main content

Szef rozwoju platformy Xbox: nie ma magicznego przycisku, który zmniejszy rozmiar gier

Firma szuka odpowiednich rozwiązań.

Nie ma łatwego sposobu na wyeliminowanie problemu zbyt dużych rozmiarów gier na konsolach nowej generacji - podkreślił Jason Ronald, szef rozwoju platformy Xbox, w rozmowie z Eurogamerem.

- Jest to wyzwanie i ciężka praca. Nie ma jednego magicznego przycisku, który zmniejszy rozmiar gier. Na pewno nie chcemy ograniczać tych wspaniałych światów. Zapewniamy za to narzędzia, które pomagają podjąć odpowiednie wybory.

Wraz z kolejnymi aktualizacjami, nowe Modern Warfare zajmuje już niemal 200 GB

Ronald podkreśla, że Microsoft daje deweloperom sporo narzędzi, „by mogli w bardziej inteligentny sposób decydować, co i kiedy gra ma instalować”.

- Dla przykładu, jeśli konsola jest ustawiona na angielski, to czy potrzeba francuskich i hiszpańskich głosów do przerywników?

Zobacz na YouTube

Zadbanie o bardziej akceptowalne rozmiary plików instalacyjnych to dla Microsoftu „jeden z priorytetów”. Inżynierowie Xboksa pracują z deweloperami nad różnymi potencjalnymi rozwiązaniami, które ostatecznie pomogą oszczędzać miejsce nie tylko na dysku, ale też na płytach.

Poprzednio: The Elder Scrolls 6 - miną jeszcze lata, zanim doczekamy się nowych informacji

Zobacz także