Szef rozwoju platformy Xbox: nie ma magicznego przycisku, który zmniejszy rozmiar gier
Firma szuka odpowiednich rozwiązań.
Nie ma łatwego sposobu na wyeliminowanie problemu zbyt dużych rozmiarów gier na konsolach nowej generacji - podkreślił Jason Ronald, szef rozwoju platformy Xbox, w rozmowie z Eurogamerem.
- Jest to wyzwanie i ciężka praca. Nie ma jednego magicznego przycisku, który zmniejszy rozmiar gier. Na pewno nie chcemy ograniczać tych wspaniałych światów. Zapewniamy za to narzędzia, które pomagają podjąć odpowiednie wybory.
Ronald podkreśla, że Microsoft daje deweloperom sporo narzędzi, „by mogli w bardziej inteligentny sposób decydować, co i kiedy gra ma instalować”.
- Dla przykładu, jeśli konsola jest ustawiona na angielski, to czy potrzeba francuskich i hiszpańskich głosów do przerywników?
Zadbanie o bardziej akceptowalne rozmiary plików instalacyjnych to dla Microsoftu „jeden z priorytetów”. Inżynierowie Xboksa pracują z deweloperami nad różnymi potencjalnymi rozwiązaniami, które ostatecznie pomogą oszczędzać miejsce nie tylko na dysku, ale też na płytach.
Poprzednio: The Elder Scrolls 6 - miną jeszcze lata, zanim doczekamy się nowych informacji