Szef studia Avalanche: transakcje cyfrowe i subskrypcje zdefiniują nową generację
„To proste.”
Christofer Sundberg, założyciel i dyrektor kreatywny studia Avalanche uważa, że to transakcje cyfrowe i różne formy subskrypcji zdefiniują nową generację.
„Mikrotransakcje, subskrypcje i inne modele biznesowe to następna generacja gier. To proste” - napisał na Twitterze.
Dziennikarz Eurogamera zasugerował przyjrzenie się Killer Instinct na Xbox One - darmowej bijatyce, w której jedna postać oferowana jest za darmo, a następnie jest co jakiś czas zmieniana, na wzór popularnego League of Legends.
„Dokładnie. F2P stało się niestety synonimem niskiej jakości, ale właśnie w tym kierunku zmierzamy” - zauważył Sundberg.
„Na pewno popełnimy błędy. Miejmy nadzieję, że uda się zmniejszyć początkową cenę produktów i budować grę razem ze społecznością” - dodał w odpowiedzi na komentarz, że przejście na darmowy model może negatywnie wpłynąć na jakość.
Avalanche Studios zajmuje się obecnie grą Mad Max na licencji filmowej, powstającą na PC oraz konsole obu generacji. W planach jest najprawdopodobniej także nowa odsłona serii Just Cause.
Tymczasem Microsoft jest ostatnio krytykowany za uwzględnienie transakcji cyfrowych w kilku tytułach wydanych na Xbox One - pomimo standardowej ceny zakupu samej gry. Dodatkową zawartość ściągnąć można za stosowną opłatą w Forza Motorsport 5 czy Ryse: Son of Rome.