Szef Ubisoftu skomentował zamknięcie XDefiant. Wyciekła wiadomość do pracowników
„Ta firma jest dla mnie wszystkim”.
Ubisoft nie znajduje się obecnie w wymarzonej pozycji, a porzucenie rozwoju strzelanki XDefiant, o którym dowiedzieliśmy się dziś rano, tylko to potwierdził. Szef firmy skomentował sytuację w wewnętrznej wiadomości do pracowników.
Treść maila rozesłanego do zespołów Ubisoftu ujawnił Tom Henderson - dziennikarz rozeznany w wewnętrznych sprawach firmy jak mało kto. Dyrektor generalny Yves Guillemot potwierdził część informacji z dzisiejszego poranka. Firma zamierza inwestować w projekty z większym potencjałem, dlatego serwery XDefiant zostaną wyłączone już 3 czerwca przyszłego roku.
W mailu menedżer zwrócił się także bezpośrednio do pracowników dotkniętych zwolnieniami. „Wszystkim, którzy opuszczają Ubisoft, pragnę wyrazić moją najgłębszą wdzięczność za wykonaną pracę i wkład, jaki wnieśliście” - czytamy. „Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić wam jak najlepsze wsparcie podczas tej fazy przejściowej”.
„Zdaję sobie sprawę, że w obecnej sytuacji takie zapowiedzi mogą niepokoić - jest to zrozumiałe” - pisze Guillemot. „Cała branża stoi w obliczu podobnie trudnych decyzji, często jednak skala ich wpływu jest znacznie większa. [...] Będziemy nadal pracować nad ewoluowaniem naszej organizacji, aby dostosować ją do zmian rynkowych, mając na uwadze długoterminową perspektywę”.
„[...] Chcę, abyście wiedzieli, że cała moja energia skupia się na odnalezieniu sposobów na przeprowadzenie Ubisoftu przez te burzliwe czasy - zapewnił. Wraz z zespołem pracujemy niestrudzenie nad identyfikacją rozwiązań, dzięki którym zachowamy kontrolę nad naszym przeznaczeniem”.
„Ta firma - ten niesamowity klejnot, który budowaliśmy razem przez ostatnie 38 lat - znaczy dla mnie wszystko. To część tego, kim jestem, to rdzeń mnie samego” - dodał.
Najważniejszy test jest jednak dopiero przed Ubisoftem. Mowa oczywiście o premierze Assassin's Creed Shadows. To nie tylko największa i najambitniejsza odsłona serii do tej pory, ale i pierwszy od dawna duży debiut na Steam.