Szef Ubisotu wyjaśnia, dlaczego Rayman Legends trafi na więcej platfom sprzętowych
Początkowo planowano jedynie wersję na Nintendo Wii U, ale „sprzedaż byłaby zbyt niska”.
Szef Ubisoftu, Yves Guillemot broni decyzji o przesunięciu premiery Rayman Legends i wydaniu gry na więcej platform sprzętowych.
W rozmowie z serwisem GamesBeat menedżer stwierdził, że sprzedaż jedynie na Wii U byłaby po prostu zbyt niska, dlatego zdecydowano się wydać grę także na PlayStation 3, PS Vita i Xboksa 360.
- Zauważaliśmy, że wersja Wii U nie sprzeda się w wystarczającej liczbie - wyjaśnia Guillemot. - Gra będzie fantastyczna i nie chcieliśmy postawić twórców w sytuacji, w której gra jest wspaniała, ale słabo się sprzedaje.
- Zdecydowaliśmy, że musimy wydać grę na więcej platform, by gracze mogli sprawdzić tytuł na urządzeniach, które posiadają. Potrzebowaliśmy też więcej czasu na ulepszenie edycji Wii U i przygotowanie innych wersji konsolowych.
Fani nie byli zadowoleni z takiej decyzji wydawcy. W proteście graczy wziął udział nawet Michel Ancel, twórca postaci Raymana. W ramach zadośćuczynienia Ubisoft opublikował za darmo tryb Wyzwań na Wii U, jako samodzielną aplikację.
- Myślę, że to była dobra decyzja, dla graczy i twórców - dodaje Guillemot. - Moim obowiązkiem jest upewnienie się, ze zespół jest zadowolony z jakości produkcji i jej zasięgu. Jakość jest teraz odpowiednia, bo deweloperzy dostali więcej czasu. Poszerzyli możliwości gry. Jest dużo więcej zawartości. To będzie jeden z naszych najlepszych tytułów.
Rayman Legends ukaże się 30 sierpnia na PlayStation 3, Wii U, Xbox 360 i PS Vita.