Szef Unity przeprasza za nazwanie deweloperów idiotami
Wcześniej twierdził, że jego wypowiedź wyrwano z kontekstu.
John Riccitiello - szef firmy Unity, tworzącej popularny silnik gier - przeprasza za swoje słowa z zeszłotygodniowego wywiadu. Twierdził wówczas, że deweloperzy, którzy nie planują monetyzacji na wczesnych etapach produkcji są „pier****nymi idiotami”.
Już dwa dni po wywiadzie prezes przeprosił za swoje słowa, jednocześnie zapewniając, że zostały wyrwane z kontekstu. Natomiast niedługo potem całkowicie się z nich wycofał, publikując długie oświadczenie.
- Chciałbym porozmawiać o tym, co powiedziałem podczas wywiadu. Przede wszystkim chciałbym bardzo przeprosić. Moje słowa były okrutne i bardzo mi przykro. Słucham waszego odzewu i postaram się uważniej dobierać słowa. Chciałbym wyjaśnić, co miałem na myśli, gdy wypowiadałem te nierozważnie dobrane słowa - pisze prezes.
Riccitiello tłumaczy, że szanuje wszystkich deweloperów, niezależnie od tego, co jest ich motywacją do tworzenia gier - od chęci zrobienia małego projektu dla siebie i znajomych, po konieczność zarabiania w ten sposób na życie.
- Gdybym dłużej pomyślał nad swoimi słowami, to mógłbym powiedzieć, że pracujemy nad narzędziami dla deweloperów, które pozwolą łatwiej zebrać feedback od graczy i zrozumieć, co graczom się podoba w danej produkcji a co nie. A potem to od dewelopera zależy, jak wykorzysta tę wiedzę - wyjaśnia Riccitiello.
Przypomnijmy, że wypowiedź padła podczas wywiadu, którego tematem było połączenie Unity z firmą IronSource, dostarczającą narzędzia do monetyzacji i umieszczania reklam w aplikacjach na urządzenia mobilne. Prowadzący rozmowę zauważył, że nie dla wszystkich twórców monetyzacja jest najważniejsza. Odpowiedź Riccitiello była bardzo dosadna i odbiła się szerokim echem w sieci, zwłaszcza wśród twórców gier niezależnych.