Szefowa Paradox Interactive: Epic Games Store to pozytywna zmiana
Podobnie jak konsole nowej generacji.
W raporcie podsumowującym ubiegły rok dyrektor generalna Paradox Interactive - Ebba Ljungerud - stwierdziła, że pojawienie się Epic Games Store i nadchodzące nowe platformy Sony i Microsoftu są „pozytywnymi zmianami”.
„Wydaje się, że 2019 rok wyróżni się rosnącą konkurencją na rynku dystrybucji. Niedawno kilku mocnych graczy ogłosiło plany walki z dominacją Steama na PC, zaś konsole zaczynają przygotowywać się do przejścia w następną generację” - napisała menedżerka.
„Dla nas są to pozytywne zmiany. Posiadamy silne portfolio popularnych gier i uznanych marek, treści, które są bardzo atrakcyjne dla każdego chcącego wkroczyć na rynek dystrybucji” - dodała.
Ljungerud nie wspomniała wprost o Epic Games Store, ale nie ulega wątpliwości, że pisząc o „mocnych graczach” miała na myśli sklep twórców Fortnite. Podkreśliła też, że Paradox Interactive nadal skupi się na „szerokiej współpracy” z wiodącymi usługami, co zapewne oznacza, że firma nie zdecyduje się wydawać produkcji w formie tytułów na wyłączność.
Platformę prowadzoną przez studio odpowiedzialne za powstanie silnika Unreal Engine uruchomiono w grudniu ubiegłego roku. Serwis pobiera od wydawców prowizję w wysokości 12 procent, a nie - jak Steam - 30 procent.
Epic Games Store na wyłączność pozyskał do tej pory kilka gier, w tym The Division 2 i Metro Exodus. Ze szczególną krytyką spotkała się decyzja dotycząca drugiej z produkcji - wiele osób nie jest zadowolonych, że strzelanka porzuciła sklep Valve.
Źródło: Raport finansowy Paradox Interactive