Skip to main content

Szkoda, że nie ma już takich gier jak The Walking Dead

Niezwykła opowieść.

[AUTOPROMOCJA]

The Walking Dead świetnie wykorzystało proste mechanizmy gier przygodowych typu point&click w celach narracyjnych. Dzięki temu powstała jedna z najbardziej ujmujących opowieści w historii gier.

- Już na poziomie koncepcyjnym wiedzieliśmy, że chcemy robić gry przygodowe, ale tak naprawdę chcieliśmy, aby gry Telltale nie były podobne do niczego innego - mówił Dave Grossman, były dyrektor kreatywny w Telltale w książce Almanach Gry Przygodowe Point & Click, która wkrótce ukaże się w języku polskim.

The Walking Dead - bazujące na popularnym komiksie - rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie, opanowanym przez zombie. Bohaterem jest Lee Everett, który spotyka na swojej drodze Clementine. Razem przemierzają niebezpieczny świat. Mierzą się nie tylko z żywymi trupami. Prawdziwymi potworami okazują się ludzie.

Clementine - obok Lee główna bohaterka gry The Walking Dead

Gra ukazała się w 2012 roku, łącznie w 5 odcinkach, i wykorzystywała typowe mechaniki gier przygodowych point & click, czyli wskaż i kliknij. Nawiązywała więc do jednego z najpopularniejszych gatunków gier lat 90., lecz zamiast wielu zagadek, skupiała się na narracji, dialogach i bohaterach. Eksplozja popularności The Walking Dead przyczyniła się do powstania wielu gier osadzonych w postapokaliptycznym świecie, a jedną z najbardziej znanych jest oczywiście The Last of Us.

The Walking Dead od Telltale Games broni się nawet dziś, a to za sprawą uniwersalnej fabuły, ale również prostoty rozgrywki. Gry przygodowe nie miały być może widowiskowych strzelanin czy pościgów. Oferowały innego typu relaks - spokojną, kojącą zabawę, lecz jednocześnie bardzo często zachwycały częścią artystyczną: wiele z nich to prawdziwe dzieła sztuki pod kątem oprawy graficznej.

Jeśli chcesz odkryć więcej nietuzinkowych przygodówek, trwają zapisy na listę oczekujących na książkę Almanach Gry Przygodowe Point & Click. To kolekcjonerska publikacja, w twardej, szytej oprawie i na grubym kolorowym papierze (ponad 530 stron!). Zawiera mnóstwo ilustracji, ale również blisko 50 wywiadów z twórcami gier przygodowych i artystami.

Polska Edycja zostanie wzbogacona o dużo dodatkowej treści, która zostanie ujawniona wkrótce - można się jednak spodziewać kultowych polskich przygodówek, jak Książę i Tchórz, Sołtys, Teenagent, ale i współczesnych mniej znanych tytułów od rodzimych studiów.

Premiera zaplanowana jest na marzec/kwiecień 2024 roku. Za publikację na naszym rynku odpowiada wydawnictwo Gamebook, przy współpracy z Bitmap Books - uznanym, brytyjskim wydawcą wysokiej jakości książek i albumów dla graczy.

Zobacz także