Skip to main content

Szpiegowskie RPG od Obsidianu zniknęło ze sprzedaży lata temu. Teraz powróciło na GOG-u

Alpha Protocol wraca na wirtualne półki sklepowe.

Platforma GOG przygotowała nie lada niespodziankę dla fanów gier studia Obsidian. Alpha Protocol, czyli szpiegowskie RPG wydane pierwotnie w 2010 roku, przez ostatnie pięć lat nie było dostępne w dystrybucji cyfrowej. Teraz produkcja powróciła na wirtualne półki sklepowe w usprawnionej wersji.

Jak możemy się dowiedzieć z karty produktu, tytuł nie tylko przywrócono do sprzedaży, ale także usprawniono o nowe elementy, których mogliby oczekiwać dzisiejsi gracze. Co więcej, produkcja obecnie dostępna jest w skromnej przecenie o 10 procent, która potrwa do 3 kwietnia - grę możemy kupić już teraz za 80 złotych. Wśród wprowadzonych zmian znajdziemy między innymi:

  • Kompatybilność ze współczesnymi systemami operacyjnymi
  • Pełne wsparcie dla kontrolerów DualSense, DualShock 4, Nintendo Switch Pro, Xbox Series i Xbox One
  • Wsparcie dla lokalizacji
  • Wsparcie dla osiągnięć
  • Wsparcie dla zapisów w chmurze
  • Nieokrojona, licencjonowana ścieżka dźwiękowa
  • Brak zabezpieczeń DRM
Zobacz na YouTube

GOG.com po raz kolejny udowodniło, jak ważna jest dla zespołu misja ochrony klasycznych tytułów. Przywrócenie tej kultowej produkcji do życia po latach niedostępności wymagało wysiłku, ale dzięki temu z opowieścią mogą zapoznać się zarówno współcześni gracze, jak i przyszłe pokolenia” - czytamy w opublikowanej informacji prasowej.

Przypomnijmy, że w grze Alpha Protocol wcielamy się w tajnego agenta rzadowego Michaela Thortona, który zostaje zdradzony przez swoich mocodawców. Ponieważ jako jedyny posiada kluczowe informacje mogące zapobiec międzynarodowej katastrofie, Thorton musi teraz zwrócić się przeciwko niedawnym sojusznikom. W tym celu czekają go wyprawy do różnych zakątków świata.

Pomimo fabuły rodem z filmów akcji, produkcja jest rasowym RPG z pięcioma klasami postaci do wyboru oraz złożonym systemem zdolności i perków. Podczas wykonywania zadań oraz rozmów z postaciami będziemy podjąć decyzje, które wpłyną na dalszą rozgrywkę i doprowadzą do jednego z trzech zakończeń. Oczywiście możemy też wybierać, czy chcemy pokonywać wrogów siłą, czy też wybierzemy cichsze i bardziej subtelne metody.

Zobacz także