Sztuczna inteligencja generująca muzykę w grze. Activision składa patent
Soundtrack oparty o kontekst.
Activision pracuje nad sztuczną inteligencją, automatycznie generującą muzykę w zależności od sytuacji w grze. Wydawca zamierza opatentować technologię.
Jak informuje serwis Exputer, patent nosi nazwę „Dynamiczne generowanie i modulowanie muzyki w oparciu o wydarzenia w grze, profil gracza i/lub jego reakcje”. Sztuczna inteligencja miałaby analizować poczynania gracza i tworzyć ścieżkę dźwiękową w oparciu o jego wybory, postęp lub inne działania w grze. Dokument informuje też, że „istnieje zapotrzebowanie na systemy i rozwiązania, które generują i modulują muzykę unikalną dla poszczególnych graczy”.
Możemy się również dowiedzieć, że ścieżka dźwiękowa w trudnych etapach gry miałaby być bardziej intensywna lub dostarczać słyszalnych wskazówek, kiedy zaatakować wroga lub uniknąć ataku. Z kolei początkujący lub nie radzący sobie w grze użytkownicy usłyszą dźwięki spokojniejsze i czyniące grę mniej frustrującą.
Warto jednak zaznaczyć, że pomiędzy złożeniem patentu a jego przyznaniem może minąć wiele miesięcy, a później trzeba jeszcze opisywaną technologię dopracować oraz - w tym wypadku - wytrenować sztuczną inteligencję, co również zajmuje sporo czasu. Nie można zatem oczekiwać, że gry wykorzystujące takie rozwiązanie zobaczymy w najbliższym czasie.