Sztuczni ludzie jak żywi - pokaz możliwości systemu ZRT Face Trainer
Rozwiązanie dostępne w wersji beta.
Ziva Dynamics udostępniła betę ZRT Face Trainer - rozwiązania do tworzenia animacji twarzy. Firma opublikowała nagranie, które prezentuje możliwości systemu.
Pokazana w materiale mimika cyfrowej postaci wyróżnia się wysokim poziomem realizmu, co dobrze obrazuje fragment, kiedy ruch NPC zestawiono z zachowaniem aktorki, na której bazuje wirtualna bohaterka.
Przedstawiciele Ziva Dynamics podkreślają, że ZRT Face Trainer jest kompatybilne z różnymi silnikami graficznymi. Na potrzeby demonstracji firma użyła jednak Unreal Engine 5, by przedstawić działanie systemu w czasie rzeczywistym.
Rozwiązanie bazuje na uczeniu maszynowym i funkcjonuje w oparciu o serwery w chmurze. Korzysta też z bazy czterowymiarowych skanów, których rozmiar przekracza 15 terabajtów. Dzięki programowi, postacie niezależne mogą posługiwać się 72 tysiącami wyrazów twarzy.
Ziva Dynamics zaznacza, że proces implementowania mimiki do przygotowywanej przez deweloperów gry trwa około godziny. Zainteresowani betą ZRT Face Trainer, muszą wypełnić formularz na stronie projektu.