Szykuje się bojkot FIFA 21? Reklama mikrotransakcji FUT w magazynie dla dzieci
Krótki poradnik kupowania FIFA Points.
- Reklama FIFA FUT pojawiła się w czasopiśmie dla dzieci
- Materiał zachęca do wydawania pieniędzy
- Część graczy szykuje protest
W nowym numerze brytyjskiego magazynu, wydawanego przez sieć sklepów z zabawkami Smyths Toys, pojawiła się reklama FIFA 21. Materiał promocyjny zachęca czytelników do wydawania realnej gotówki na mikrotransakcje w nadchodzącej odsłonie piłkarskiej serii. Część fanów szykuje się rzekomo do bojkotu gry.
„Użyj FIFA Points, by otwierać paczki” - głosi drugi punkt skróconego poradnika budowania wymarzonego składu w trybie Ultimate Team, sugerując, że to konieczny krok. Nie jest to zgodne z prawdą, choć trzeba przyznać, że wydawanie pieniędzy w FIFA znacząco przyspiesza proces rozwijania drużyny.
Według wielu graczy, mikropłatności w FUT noszą znamiona hazardu, bo nigdy nie wiemy, co dokładnie otrzymamy za daną paczkę. Szczególnie negatywne wrażenie na internautach wywarł fakt, że reklama pojawiła się w czasopiśmie dla najmłodszych.
Część osób nawołuje wręcz do rezygnacji z kupienia FIFA 21 i bojkotu, który miałby się zakończyć dopiero po zwróceniu przez Electronic Arts uwagi na problem.
FIFA 21 zadebiutuje 9 października. Z czasem trafi też oczywiście na nową generację konsol, gdzie otrzyma usprawnienia graficzne.