Skip to main content

Ta nowa gra RPG wygląda aż zbyt dobrze. Gracze obawiają się powtórki z The Day Before

Spadkobierca Dark Messiah of Might and Magic?

Opublikowany niedawno zwiastun Alkahest - debiutanckiego RPG od studia Push On - zwrócił uwagę graczy i mediów zaskakująco wysokim poziomem wykonania. Sceptycy ostrzegają jednak przed zbytnim entuzjazmem, przypominając o przypadku The Day Before.

Tym razem nie mamy jednak do czynienia z sieciową strzelanką, będącą kopią The Last of Us, PUBG i kilkunastu innych gier, lecz „przygodowym RPG akcji osadzonym w przyziemnych realiach średniowiecza”. Alkahest mocno przypomina Skyrima, choć klimatem wydaje się uderzać bardziej w stronę kultowego Dark Messiah of Might and Magic.

Pierwszy zwiastun gry niewątpliwie budzi spore nadzieje. Oprawa zbudowana na silniku Unreal Engine 5 cieszy oko, rozgrywka przypomina bardziej interaktywny film, a system walki oferuje wachlarz kreatywnych rozwiązań. Nic dziwnego więc, że prędko pojawiły się wątpliwości, czy materiał jest w jakikolwiek sposób powiązany z prawdziwym gameplayem.

Zobacz na YouTube

Według informacji podanych na oficjalnej stronie gry, studio Push On to „zespół doświadczonych producentów gier, którzy pracowali wcześniej w różnych studiach i poznali branżę z różnych perspektyw - od indie po AAA”. Firma ma siedzibę na Cyprze i zatrudnia 42 pracowników.

Jak jednak zauważają gracze na oficjalnym Discordzie gry, w sieci nie znajdziemy żadnej wzmianki na temat wcześniejszej działalności deweloperów. Pytania może budzić też fakt, że choć siedziba Push On znajduje się na Cyprze, to domena oficjalnej strony została zarejestrowana w Rosji.

Rosyjski jest także adres mailowy.

Push On odpowiada

Na część wątpliwości graczy odpowiedział przedstawiciel studia obecny na Discordzie. „Rozumiem, że stan branży jest tragiczny, a gracze są oszukiwani na prawo i lewo. Sam traktuję wszystko z przymrużeniem oka” - napisał. Dodał także, że większość deweloperów Push On to osoby pochodzące z Grecji i Turcji, dlatego nie są zbyt aktywni w kontakcie ze społecznoscią.

Dalej wyjaśnił, że gra jest w produkcji od roku, a elementy widoczne na zwiastunie gry to assety wyjęte bezpośrednio z gry. „Niektóre ujęcia kamery i animacje zostały stworzone specjalnie na potrzeby zwiastuna, aby podbić widowiskowość” - napisał.

Wciąż jest oczywiście za wcześnie na skazywanie Alkahest na sukces lub porażkę, choć zdrowa dawka sceptycyzmu nie zaszkodzi. Więcej szczegółów o grze - a więc termin premiery i platformy docelowe - otrzymamy w kolejnych miesiącach.

Zobacz także