Skip to main content

Ta sieciowa strzelanka była hitem w czasie lockdownu. Wkrótce startują playtesty sequela

Trochę Halo, trochę Portal.

Co jakiś czas na rynku pojawia się viralowy tytuł, który w zasadzie z dnia na dzień zdobywa ogromną popularność. W 2021 roku był to sieciowy FPS Splitgate, który skusił graczy zręcznościowym oldshoolowym gameplayem i ciekawą mechaniką portali, umożliwiającą bardzo płynne poruszanie się po mapie i stosowanie zaskakujących taktyk. Teraz po latach ciszy twórcy powracają z sequelem, którego playtesty wkrótce się rozpoczną.

Jak możemy się dowiedzieć ze wpisu twórców w mediach społecznościowych, aby zgłosić się do testów, należy wypełnić opublikowany formularz połączony z ankietą. Znajdujące się tam pytania dotyczą m.in. tego, czy graliśmy w pierwsze Splitgate, a także, w jakich innych strzelankach spędzamy czas. Potrzeba także podać swoje nazwy użytkownika na Steam i Discordzie, zapewne, żebyśmy przez jedną z tych platform mogli uzyskać dostęp do sesji testowej. Nie dowiedzieliśmy się niestety, kiedy dokładnie testy wystartują, chociaż rozpoczęcie zapisów sugeruje, że już niedługo.

O samej grze wiemy natomiast, że zadebiutuje w pełnej wersji w 2025 roku i powstaje na silniku Unreal Engine 5. Tytuł ma pojawić się na PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One raz PC. Przypomnijmy, że oryginalne Splitgate było dość ciekawym przypadkiem: chociaż tytuł długo był w fazie beta, to nie przyciągnął zbyt wiele uwagi, ale premiera pełnej wersji okazała się niezwykle udana. Zwłaszcza że był to środek pandemii koronawirusa i związanych z tym lockdownów, a więc mnóstwo osób chętnie sięgnęło po widowiskową, ale prostą to opanowania grę.

W szczytowym momencie na Steamie bawiło się niecałe 68 tysięcy graczy jednocześnie, a w sumie na wszystkich platformach tytuł pobrano aż 600 tysięcy razy. Wkrótce jednak po wydaniu pełnej wersji twórcy ze studia 1047 Games podjęli zaskakującą decyzję o zakończeniu rozwoju tytułu już po pierwszym sezonie i zamiast tego skupieniu się w pełni na produkcji od podstaw sequela - z większym budżetem i tworzonego przez większy oraz bardziej doświadczony zespół (oryginał tworzyło 20 dopiero debiutujących w branży deweloperów).

To oczywiście był wyrok śmierci na pierwszą odsłonę marki, która szybko zaczęła tracić popularność i obecnie gra w nią na Steamie już tylko kilkaset osób - wynik na innych platformach zapewne jest podobny. O sequelu natomiast było cicho przez kilka lat, aż do lipca tego roku, kiedy to dostaliśmy pierwszy kinowy zwiastun. Z opisu wynikało także, że Splitgate 2 wprowadzi do formuły pewne elementy gatunku hero shooter, chociaż pierwowzór takowych nie posiadał i każdy gracz miał dostep do tych samych zdolności oraz uzbrojenia.

Zobacz na YouTube

Zobacz także