Tak będzie wyglądać Arma 4? Twórcy prezentują nowy silnik
Screeny i teaser.
Deweloperzy z Bohemia Interactive uruchomili stronę internetową swojego nowego silnika graficznego Enfusion. Zaprezentowano i opisano możliwości technologii, która może w przyszłości napędzać nowe odsłony cyklu Arma.
Twórcy podają cztery główne zalety silnika. Ma być wyjątkowo elastyczny i idealny do produkcji multiplatformowych. Jest lepszy - niż poprzedni silnik studia - w wykorzystywaniu wielowątkowych procesorów oraz pamięci RAM.
Enfusion ma być też jeszcze bardziej przyjazny dla twórców modów i jest zbudowany z myślą o rozgrywce online.
Deweloperzy podkreślają, że ich głównym celem jest „immersja”.
„Zamiast popisywać się najlepszą technologią graficzną, skupiamy się na stworzeniu realistycznego środowiska. Dotyczy to wszystkich elementów - od oświetlenia dopasowanego do pory dnia, poprzez symulację trawy i drzew, czy nawet gwiazd na nocnym niebie” - napisali projektanci.
Twórcy zwracają uwagę, że elementy silnika były już wykorzystywane chociażby w DayZ. Nie była to jednak ostateczna wersja technologii i brakowało jej wielu funkcji.
Bohemia nie potwierdza jeszcze, że Arma 4 powstaje, jednak zaznaczono, że „jeśli” nowa odsłona serii zostanie wyprodukowana, to na pewno wykorzysta Enfusion Engine.