Tak brzmiałyby gry Pokemon z głosami postaci. Fani nagrali dialogi
Od razu lepiej!
Oficjalne gry z serii Pokemon autorstwa studia Game Freak nie oferują tzw. voice actingu, co oznacza, że wszystkie ludzkie postacie są nieme i wygłaszają wypowiedzi jedynie za pomocą napisów. Praca fanów pokazuje, jak bardzo zmieniłby się cykl, gdyby bohaterowie dysponowali głosem.
Mowa o materiale Dr. Boneheada, czyli youtubera, który zaprosił do współpracy swoich znajomych, którzy zajmują się w pracy głosem. Efektem jest kilka dialogów i scen przerywnikowych z Pokemon Scarlet/Violet z pełnym udźwiękowieniem postaci.
Doświadczenia z gry zmieniają się diametralnie, a postacie zyskują głębię i charakter. Voice acting wpływa szczególnie na emocjonalne sceny, co ukazuje między innymi poniższe porównanie, które wylądowało na Twitterze.
Oczywiście Pokemony z pełnym udźwiękowieniem pozostaną raczej w sferze marzeń. Game Freak wydaje zazwyczaj jedną grę Pokemon rocznie (a czasami nawet dwie - nie zapominajmy o Pokemon Legends: Arceus!), więc trudno sobie wyobrazić, by w tym zamieszaniu deweloperzy znaleźli czas na organizację nagrań wszystkich dialogów.
Niektórzy proponują pewien półśrodek - głosy jedynie w przerywnikach filmowych, ale pozostawienie niemych bohaterów w dialogach podczas gry, które „przeklikuje się” samemu. Zaoszczędziłoby to mnóstwo czasu, jednocześnie pozwalając trenerom Pokemon stać się bardziej ludzkimi.