Tak miała wyglądać baśniowa kraina z Wiedźmina 3: Krew i Wino. Twórca gry zmienił porzucony pomysł w moda
Mniej „cukierkowa” wersja.
Philipp Weber - reżyser narracji nowej sagi wiedźmińskiej w CD Projekt Red - wykorzystał narzędzie moderskie Redkit, by pokazać graczom, jak pierwotnie miała wyglądać baśniowa kraina z Wiedźmina 3: Krew i Wino.
Deweloper udostępnił swoje dzieło za darmo w serwisie NexusMods. Choć zmiana dotyczy głównie oprawy wizualnej, różnica jest gigantyczna. Całą krainę oblano złotym filtrem, a tęczę zastąpiono czerwonymi chmurami, przez które przebija się zachodzące słońce. Najważniejsze elementy, jak choćby wieża na środku stawu, pozostały takie same, ale pozmieniały się m.in. drzewa.
Weber wyjaśnił w komentarzu na platformie X, że inspiracją takiego projektu lokacji były filmy Labirynt Fauna (2006 rok) i Nieustraszeni bracia Grimm (2005 rok). „Później zmieniliśmy krainę, aby była nieco weselsza, a to wpłynęło na liczbę żartów, które tam dodałem” - napisał.
Jesienna wersja krainy niewątpliwie może zauroczyć, ale jej jaśniejsza i bardziej „cukierkowa” wersja wydaje się lepiej przemawiać do dziecięcej wyobraźni. Przypomnijmy, że kraina miała być przede wszystkim miejscem dziecięcych zabaw Anny Henrietty i Syanny.Oczywiście deweloperzy z CD Projekt dodali do lokacji masę nawiązać do klasycznych baśni, jak i pewną dozę czarnego humoru. Geralt może np. rozdeptać Calineczkę, albo spotkać dziewczynkę z zapałkami, handlującą... fistechem.
Pełna wersja Redkit powinna zostać udostępniona jeszcze w tym roku. CD Projekt zorganizował w kwietniu krótkie testy beta, podczas których gracze mogli sprawdzić możliwości narzędzia osobiscie. Aplikacja będzie dostępna za darmo dla wszystkich posiadaczy Wiedźmina 3 na PC, między innymi poprzez Steama, gdzie ma już własną kartę z opisem i opcją dodania do listy życzeń.