Tak nagrywa się zabójstwa do gry o Teksańskiej masakrze piłą mechaniczną
Co zrobić? Taka praca.
Sesja motion capture dla gry The Texas Chain Saw Massacre to zorganizowany chaos, który mógłby przerazić niewtajemniczonych obserwatorów. Twórcy gry podzielili się kulisami tworzenia horroru.
Profesjonaliści uchylili rąbka tajemnicy i pokazali jak wygląda nagrywanie płynnych, naturalnych ruchów osób, które… walczą o życie z psychopatycznymi zabójcami. Już na wstępie Kane Hodder udzielający ruchów postaci Leatherface’a, spokojnie wyjaśnia, że to dzień jak co dzień, bo będzie robił okropne rzeczy i na pewno kogoś dzisiaj „zabije”.
Odrobinę później jedna z aktorek zauważa, że motion capture czasem bywa mylone z performance capture, po czym podkreśla, że w performance capture ogromną rolę odgrywa twarz i głos, natomiast motion capture skupia się wyłącznie na uchwyceniu ruchów ciała.
Ciekawa jest również uwaga aktora, który zaznacza, że energia innych osób obecnych na planie jest mu niezbędna do pracy. Wynika to z faktu, że wszystko inne trzeba sobie wyobrazić, ponieważ całe środowisko jest w komputerach, a nie na planie.
The Texas Chain Saw Massacre skupia się na rozgrywce wieloosobowej w wydaniu asymetrycznym. W tym wypadu chodzi nie tyle o popularną odmianę np. „1 na 4”, lecz o wariant, w którym kilku oprawców próbuje zabić kilka ofiar, czyli „3 na 4”.
Gra jest tworzona przez Sumo Nottingham w partnerstwie z Gun Interactive. Premierę The Texas Chain Saw Massacre zaplanowano na 2023 rok na platformy PC, Xbox Series X/S, Xbox One, PlayStation 4 i PlayStation 5.