Tak wygląda Cyberpunk 2077 z włączonym ray tracingiem
Nowe wideo od Nvidii.
- Materiał Nvidii prezentuje Cyberpunk 2077 z ray tracingiem
- Twórcy opowiadają o wykorzystaniu techniki w grze
Firma Nvidia opublikowała materiał, w którym przedstawiciele CD Projekt Red opowiadają o integracji ray tracingu w Cyberpunk 2077. W nagraniu przedstawiono fragmenty rozgrywki z aktywnym śledzeniem promieni w czasie rzeczywistym.
W filmie deweloperzy przekonują, że jedną z najlepszych zalet techniki są ładniejsze cienie, które widoczne są niemal wszędzie w wirtualnym świecie. Innym istotnym aspektem rozwiązania są udoskonalone odbicia.
- Night City jest pełne odbijających światło powierzchni, szklanych, aluminiowych, metalowych, kałuż po deszczu. Możliwość wykorzystania ray tracingu w czasie rzeczywistym sprawiła, że te wrażenia są jeszcze bardziej przekonujące dla gracza - mówi Marcin Gollent, odpowiedziany za rendering w CD Projekt Red.
W wideo zaznaczono, że na kartach GeForce z serii RTX produkcja skorzysta z techniki Nvidia DLSS, która za pomocą sztucznej inteligencji podniesie wydajność gry oraz jakość wyświetlanego obrazu.
Nagranie przedstawia ujęcia - łącznie z bezpośrednim gameplayem - z włączonym ray tracingiem. Nadmienić należy, że niedawno ujawniono szczegółowe wymagania Cyberpunk 2077, w tym specyfikacje do zabawy z aktywnym śledzeniem promieni w czasie rzeczywistym.
Gra zadebiutuje 10 grudnia na PC, PS4 i Xbox One. Tytuł zadziała na konsolach nowej generacji, choć wersja dedykowana specjalnie PS5 i Xbox Series X/S ukaże się dopiero w 2021 roku.