Skip to main content

Tak wygląda Dying Light 2 z ray tracingiem - jest zwiastun od Nvidii

W planach też obsługa DLSS.

  • Ray tracing w Dying Light 2 poprawi wygląd cieni
  • Zastosowanie techniki przełoży się też na odbicia w szybach, lustrach i wodzie
  • Polska produkcja skorzysta także z możliwości DLSS

Techland i Nvidia oficjalnie potwierdziły, że Dying Light 2 od dnia premiery zaoferuje obsługę ray tracingu i DLSS. Możliwości pierwszego z rozwiązań prezentuje opublikowany trailer.

W materiale pokazano ujęcia zarejestrowane z włączoną techniką śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Nie zabrakło też porównania ze scenami bez aktywnego mechanizmu graficznego.

Zobacz na YouTube

Narratorka zwiastuna przekonuje, że dzięki ray tracingowi produkcja jest bardziej fotorealistyczna. Zdaniem twórców, cienie wyglądają tak, jak powinny w rzeczywistości - delikatne, jeżeli są rzucane przez oddalone obiekty oraz wyraźne w przypadku przedmiotów zbliżonych do ziemi.

W udostępnionym trailerze działanie techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym można również zauważyć wobec odbić, które widoczne są zarówno na powierzchniach szyb, jak i kałuż.

Produkcja obsłuży także DLSS, czyli rozwiązanie, które powinno poprawić wydajność produkcji. Przypomnijmy, że z możliwości obu mechanik skorzystają wyłącznie posiadacze komputerów z kartami graficznymi z serii GeForce RTX.

Dying Light 2 zadebiutuje 7 grudnia nie tylko na PC, ale też konsolach PS5, PS4, Xbox Series X/S i Xbox One.

Zobacz także