Tak wygląda Dying Light 2 z ray tracingiem - jest zwiastun od Nvidii
W planach też obsługa DLSS.
- Ray tracing w Dying Light 2 poprawi wygląd cieni
- Zastosowanie techniki przełoży się też na odbicia w szybach, lustrach i wodzie
- Polska produkcja skorzysta także z możliwości DLSS
Techland i Nvidia oficjalnie potwierdziły, że Dying Light 2 od dnia premiery zaoferuje obsługę ray tracingu i DLSS. Możliwości pierwszego z rozwiązań prezentuje opublikowany trailer.
W materiale pokazano ujęcia zarejestrowane z włączoną techniką śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Nie zabrakło też porównania ze scenami bez aktywnego mechanizmu graficznego.
Narratorka zwiastuna przekonuje, że dzięki ray tracingowi produkcja jest bardziej fotorealistyczna. Zdaniem twórców, cienie wyglądają tak, jak powinny w rzeczywistości - delikatne, jeżeli są rzucane przez oddalone obiekty oraz wyraźne w przypadku przedmiotów zbliżonych do ziemi.
W udostępnionym trailerze działanie techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym można również zauważyć wobec odbić, które widoczne są zarówno na powierzchniach szyb, jak i kałuż.
Produkcja obsłuży także DLSS, czyli rozwiązanie, które powinno poprawić wydajność produkcji. Przypomnijmy, że z możliwości obu mechanik skorzystają wyłącznie posiadacze komputerów z kartami graficznymi z serii GeForce RTX.
Dying Light 2 zadebiutuje 7 grudnia nie tylko na PC, ale też konsolach PS5, PS4, Xbox Series X/S i Xbox One.