Skip to main content

Tak wygląda przyszłość? Amazon Anywhere pozwala robić zakupy w grach

Nowa usługa giganta.

Amazon wkracza na raczkujący rynek metaverse i robi to w sferze, na której zna się najlepiej - w sprzedaży wysyłkowej. Usługa Amazon Everywhere pozwala robić zakupy bez zdejmowania gogli rzeczywistości wirtualnej, prosto z poziomu uruchamianych aplikacji.

I choć - całkiem rozsądnie - słowo „metaverse” nie pada w ogłoszeniu, by nie odstraszać tajemniczością, założenia są proste. „Pozwól swoim odbiorcom odkrywać i kupować produkty z Amazona w ramach wirtualnych światów i interaktywnych środowisk, takich jak gry wideo, rozszerzona rzeczywistość (AR) i aplikacje mobilne, bez opuszczania tych doświadczeń - napisano.

Twórcy takich programów i gier będą musieli oczywiście najpierw zintegrować swoje produkcje z usługą Everywhere. Szczegółów nie podano, lecz mogą najwyraźniej liczyć na jakiś procent od sprzedaży lub inny namacalny bonus finansowy. Firma zapewnia bowiem, że usługa „zachęca do zaangażowania, rozszerza wrażenia na świat rzeczywisty i zapewnia dodatkowe źródło przychodów.

Usługa działa już w Peridot

Zintegrowane zakupy mają być proste, ponieważ Amazon zajmie się wszystkim: procesem zamawiania, realizacją zakupu, bezpiecznym logowaniem, płatnościami, ewentualnymi reklamacjami i tak dalej. Zadaniem twórców gier będzie więc tylko skierowanie graczy w odpowiednie miejsce.

Można wyobrazić sobie cyberpunkową przyszłość, w której kupujemy jedzenie z dostawą do domu bez zdejmowania zestawu rzeczywistości wirtualnej z głowy, a jedynym problemem będzie otwarcie drzwi wejściowych, gdy przybędzie kurier. Amazon Everywhere działa jednak już teraz, choćby w wydanym wczoraj Peridot od twórców Pokemon Go.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także