Tak wygląda ray tracing na Xbox One X - materiał od Digital Foundry
Na przykładzie Crysis Remastered.
- Ray tracing w wykonaniu Cryteka działa w oparciu oprogramowanie
- Technika dostępna jest na PS4 Pro i Xbox One X
Nasi koledzy z redakcji Digital Foundry opublikowali wideo, w którym zaprezentowali działanie ray tracingu - techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym - w Crysis Remastered na Xbox One X.
Teoretycznie zastosowanie rozwiązania na konsolach obecnej generacji nie powinno być możliwe ze względu na sprzętowe ograniczenia. Deweloperom ze studia Crytek udało się jednak wdrożyć własną odmianę systemu, wygenerowaną za pomocą oprogramowania.
Ray tracing w wykonaniu niemieckiego zespołu zadziała jednak tylko na mocniejszych modelach platform Sony i Microsoftu, czyli PS4 Pro i Xbox One X. Technice dedykowany jest osobny tryb, który obniża rozdzielczość do 1080p. Pojawią się jednak także dwa inne warianty - z 4K i 30 FPS oraz 1080p i 60 FPS.
Rozwiązanie ma ograniczenia. Śledzeniem promieni w czasie rzeczywistym objęte są tylko przedmioty w określonym obszarze wokół postaci gracza. Odbicia są generowane z niższą precyzją i w niższej rozdzielczości. System nie wpływa też na wygląd dynamicznych obiektów (to możliwe jest tylko na sprzętowej wersji mechanizmu).
Crysis Remastered ukaże się 18 września na PC, PS4 i Xbox One, przy czym na komputerach osobistych gra pojawi się tylko w Epic Games Store.
Polub nas na Facebooku | Obserwuj na Twitterze | Źródło: Digital Foundry