Taki Cyberpunk 2077, że szczęka opada. Path tracing na pierwszym materiale
Night City jak żywe.
Nvidia opublikowała film pozwalający przyjrzeć się temu, jak Cyberpunk 2077 wypada w trybie RT Overdrive, czyli z włączonym pełnym śledzeniem promieni. Polska produkcja jeszcze nigdy nie wyglądała tak dobrze.
Pod koniec marca CD Projekt ogłosił, że już 11 kwietnia Cyberpunk 2077 dostanie na PC wsparcie path tracingu, czyli rozbudowanej i niezwykle zasobożernej wersji opcji śledzenia promieni. Wyższe ustawienia graficzne powinny przełożyć się na znacznie bardziej realistyczne oświetlenie w grze.
Dziś na kanale Nvidii opublikowano pierwszy materiał demonstrujący możliwości path tracingu w trybie graficznym o nazwie Overdrive. Dość krótki film pozwala spojrzeć na zróżnicowane pod kątem oświetlenia sceny i porównuje nadchodzącą aktualizację z podstawową wersją gry bez włączonego śledzenia promieni. Krótki fragment poświęcono też wzrostowi wydajności dzięki DLSS 3.
Materiał nagrano na PC z procesorem Intel i9 12900K, kartą graficzną GeForce RTX 4090 i z 32 GB pamięci RAM. W opcjach gry włączono preset Overdrive (path tracing) oraz opcje Nvidia Reflex i DLSS 3. Jeśli wierzyć producentowi podzespołów, przy takich ustawieniach i konfiguracji sprzętowej Cyberpunk 2077 może osiągać nawet 138 klatek na sekundę przy rozdzielczości 4K. Bez włączonej funkcji DLSS 3 te same sceny potrafią spaść poniżej 30 FPS.
Nawet bez śledzenia promieni Night City jest jednym z piękniejszych miast, jakie zobaczyć możemy w grach, jednak trzeba przyznać, że pełny path tracing robi ogromne wrażenie, a grafika w trybie RT Overdrive zahacza momentami o fotorealizm. Imponujący jest też wzrost wydajności dzięki DLSS 3 i wygląda na to, że Cyberpunk 2077 po aktualizacji stanie się jedną z najlepszych wizytówek technologii Nvidii.