Takiego RPG jeszcze nie było. Clair Obscur: Expedition 33 imponuje walką na pierwszym gameplayu
Walka turowa, ale jednak zręcznościowa.
Niezależne studio Sandfall Interactive opublikowało pierwszy gameplay z ciekawie prezentującej się gry Clair Obscur: Expedition 33. Tytuł imponuje przede wszystkim ciekawym systemem walki, nawiązującym do tradycji turowych produkcji jRPG, jednocześnie dodając do formuły elementy zręcznościowe.
Na opublikowanym materiale widzimy wyprawę przez region Flying Waters, w którym bohaterowie Gustave i Lune poszukują swojej zaginionej towarzyszki Maelle. Oczywiście po drodze na protagonistów czekają walki z ciekawie zaprojektowanymi, groteskowymi potworami, które pozwalają przyjrzeć się systemowi walki.
Starcia w grze są generalnie rzecz ujmując turowe, a gracz na zmianę z przeciwnikiem wybiera z wyświetlonej listy czynności do wykonania przez każdego członka drużyny: atak lub użycie umiejętności czy przedmiotu. Nawet jednak tego typu starcie w Clair Obscur wymaga od gracza nieco większego zaangażowania: podczas wykonywania akcji gracz musi wykonać krótką sekwencję QTE, od której zależy najwyraźniej skuteczność danej czynności.
Dodatkowo w czasie tury przeciwnika drużyna gracza nie jest bezbronna, ponieważ możemy cały czas wykonywać uniki i parowanie ciosów, a nawet - jeśli dobrze wymierzymy wciśnięcie klawisza - kontrę przerywającą turę wroga i zadającą mu obrażenia. Twórcy zapewniają, że wprawni gracze będą mogli przejść grę bez otrzymywania nawet jednego ciosu, nie znajdziemy bowiem specjalnych, niemożliwych do obrony ataków w arsenale napotykanych wrogów.
Sam tytuł nie posiada jeszcze niestety daty premiery, ale można dodać już go do listy życzeń na PC, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5. Gracze wcielają się w członków tytułowej Ekspedycji 33, mającej za zadanie powstrzymać tajemniczą Malarkę: potężną istotę budzącą się co roku i malującą na magicznym monolicie liczbę. Liczba ta sprawia, że wszyscy w tym wieku giną, zmieniając się w pył. Członkowie drużyny poruszają śladami poprzednich ekspedycji, starając się nie popełnić błędów poprzedników.