Taktyczna strzelanka Ready or Not czerpie inspiracje z serii SWAT
W planach opcja kooperacji.
Void Interactive zapowiedziało swój nowy projekt - taktyczną strzelankę Ready or Not, która inspirowana jest serią SWAT i starszymi odsłonami cyklu Rainbow Six. Daty premiery i platform docelowych nie ujawniono.
Akcję powstającej od czerwca 2016 roku produkcji osadzono w jednej z wersji współczesnej Ameryki. Kraj pogrążony jest w chaosie ze względu na bardzo duże różnice w zarobkach przedstawicieli różnych klas społecznych.
Wcielimy się w członków elitarnego oddziału SWAT, stawiając czoła przeciwnikom sterowanym zarówno przez sztuczną inteligencję, jak i innych graczy. W planach jest także tryb kooperacji dla maksymalnie ośmiu osób.
Z ujawnionych dotychczas informacji wyłania się obraz produkcji o wysokim stopniu autentyczności. Twórcy przygotowują system sterowania, pozwalający w zręczny sposób omijać różne przeszkody i zajmować odpowiednią pozycję.
Nie zabraknie na przykład możliwości kucnięcia za osłoną, by skryć się przed wrogim ostrzałem. Oczywiście otrzymamy też opcję chwilowego wyjrzenia zza kryjówki w celu zaatakowania przeciwnika.
Autorzy opracowują również specjalny mechanizm związany z forsowaniem różnego rodzaju drzwi - zwykłych, przesuwnych czy obrotowych. Do tego kontrola - za pomocą kółka myszy - prędkości poruszania się.
Realizm przejawi się także w kwestii obrażeń. Postrzelona noga spowolni prowadzoną postać, a uszkodzona ręka zmniejszy celność i wydłuży czas sięgania po broń. Trafienie w głowę (pod warunkiem, że nieszczęśnik przeżyje) utrudni widzenie.
Rany będą również dobrze widoczne. Przykładowo po naboju, który przeszedł na wylot, na ciele żołnierza pozostanie krwawiący otwór. Sącząca się krew osadzi się także na przedmiotach, z którymi zetknie się cierpiący bohater, zostawiając trop dla wrogów.
Deweloperzy zadbali też o pociski, które wyróżnią się realistycznym zasięgiem i prędkością. W niektórych przypadkach może się jednak zdarzyć, że odbiją się rykoszetem. Na skuteczność penetrowania celu wpłyną kaliber używanej broni i rodzaj stosowanej amunicji.
Do dyspozycji graczy twórcy oddadzą zróżnicowany ekwipunek. Na obecnym etapie prac przygotowano ponad 30 elementów wyposażenia, w tym pistolety i karabiny, gadżety oraz granaty.
Autorzy obiecują wysokiej jakości oprawę graficzną, z wyposażeniem, postaciami oraz mapami o wysokim stopniu szczegółowości. To nie wszystko - model naszego bohatera odwzoruje wszystkie nasze działania, dzięki czemu towarzysze zobaczą, co dokładnie robimy w danym momencie.
Wzorem wcześniejszych odsłon Rainbow Six każdą misję poprzedzi faza planowania. Na tym etapie otrzymamy możliwość wyłączenia elektryczności, zablokowania wejść czy rozstawienia przydatnych przedmiotów - tarcz, teleskopowych drabin i innych.
Poza wspomnianym trybem kooperacji gra zaoferuje jeszcze wariant nastawiony na sieciową rywalizację. Podczas zabawy zdobędziemy między innymi nowe skórki dla postaci.