Skip to main content

Techland buduje „platformę online z systemem społecznościowym”

NCBiR ujawnia plany polskich firm.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju rozdysponowało niemal 93 mln zł z funduszy europejskich w ramach drugiej edycji konkursu GameINN.

Zainteresowanie było dużo większe - złożono 90 wniosków na łączną kwotę 233,9 mln zł. Do pierwszego etapu oceny merytorycznej zostało skierowanych 88 projektów, natomiast do drugiego etapu (ocena panelu ekspertów) - 60.

W wyniku przeprowadzonej oceny merytorycznej 38 projektów zostało ocenionych pozytywnie i zakwalifikowanych do dofinansowania.

Na liście nie brakuje największych polskich firm deweloperskich, takich jak Techland (otrzyma 2,9 mln zł), Vivid Games (8,7 mln zł), Jujubee (1,34 mln zł) czy The Farm 51 (4,48 mln zł).

W tej edycji brakuje CD Projektu czy CI Games. Te firmy pozyskały jednak pieniądze w pierwszej inicjatywie, szeroko opisywanej na naszych łamach. Obecnie deweloperzy zajmują się zapewne realizacją projektów, nie wnioskowaniem o dalsze wsparcie.

Jak dowiadujemy się z listy zaakceptowanych wniosków, Techland szykuje „projekt platformy online z rozbudowanym systemem społecznościowym i e-commerce, oraz zaawansowanym modułem analityki e-marketingowej”. Czyżby kolejny konkurent dla Steama, GOG Galaxy, Origina, Uplay, Battle.netu i Bethesda Launcher?

Vivid Games dostanie pieniądze na „opracowanie prototypu gry, wykorzystującego model rzeczywistego współoddziaływania środowiska i pojazdów kołowych w czasie rzeczywistym, na platformach mobilnych - bazując na algorytmach symulacji fizycznych”.

Ta sama firma chce też opracować „system informatyczny umożliwiający adaptacyjne dostosowywanie poziomu trudności w czasie rzeczywistym, w wielu wymiarach przestrzeni cech gracza i dla różnych gatunków gier”.

Strange New Things pozostaje tajemnicze, lecz planuje „modelowanie przebiegów złożonych, nieliniowych gier fabularnych”. Więcej o nowym studiu można dowiedzieć się w naszym wywiadzie.

CDP, zajmujące się głównie dystrybucją gier, planuje „Chinese Box - Interaktywny System Narracji Szkatułkowej”. To „kompleksowa technologia, umożliwiająca prowadzenie wielowarstwowej, interaktywnej narracji w czasie rzeczywistym”.

Jujubee chce „budowy systemów zachowań sztucznej inteligencji w wieloaktorowych grach czasu rzeczywistego typu Grand Startegy”, co ma zapewne związek z przyszłością serii Realpoltiks.

The Farm 51 rozwija tymczasem „prototyp zaawansowanego generatora treści dodatkowych”.

Pełną listę zaakceptowanych oraz odrzuconych projektów znaleźć można na stronie NCBiR.

Zobacz także