Skip to main content

Tegoroczne Intel Extreme Masters odwiedziły 173 tysiące osób

Rekordowa frekwencja.

Tegoroczne finały Intel Extreme Masters cieszyły się ogromną popularnością. Organizatorzy imprezy z ESL poinformowali, że w katowickim Spodku pojawiło się łącznie 173 tysięcy odwiedzających.

W przeciwieństwie do poprzednich edycji, wydarzenie rozłożono na dwa weekendy - rywalizacja odbyła się w dniach 25-26 lutego oraz 3-5 marca.

W ramach tegorocznego Intel Extreme Masters odbyły się trzy turnieje główne

Zmagania najlepszych graczy jeszcze więcej osób śledziło w internecie - transmisje obserwowało 46 milionów unikalnych oglądających, co jest wzrostem o 35 procent względem poprzedniej edycji. Warto przy tym zaznaczyć, że rozgrywki relacjonowano w 19 różnych językach - najwięcej w historii imprez ESL.

Sukces osiągnięto także w serwisach społecznościowych - wiadomości na temat Intel Extreme Masters i pochodzące z finałów materiały wideo dotarły do 55 milionów użytkowników. Na Twitterze zaś co minutę pojawiało się sto wpisów dotyczących wydarzenia.

Doceniono też technologię VR - imprezę w rzeczywistości wirtualnej śledziło łącznie 340 tysiące unikalnych użytkowników. W najlepszym momencie w taki sposób zmagania oglądało o 200 procent więcej osób niż w przypadku analogicznej transmisji z rozgrywek w Oakland.

Szczegółowe statystyki podsumowujące Intel Extreme Masters przedstawia opublikowana przez organizatorów infografika.

Tegoroczne Intel Extreme Masters zanotowało rekordową frekwencję

Podczas tegorocznych finałów odbyły się trzy turnieje główne - w League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive oraz StarCraft 2. W produkcji Riot Games najlepsi okazali się gracze z drużyny Flash Wolves, którzy w ostatnim starciu pokonali ekipę G2 Esports.

W strzelance Valve zwyciężyło Astralis, rozprawiając się z FaZe Clan. Po tytuł mistrzowski w strategii studia Blizzard sięgnął Jun „TY” Tae Yang, wygrywając z Kimem „Statsem” Dae Yeobem.

Łączna pula nagród wyniosła 2,5 mln złotych.

Katowicki Spodek był też areną czterech dodatkowych turniejów. Zorganizowano zmagania drużyn kobiecych w Counter-Strike: Global Offensive (zwyciężyła ekipa Team Secret), finały Western Clash w Heroes of the Storm (Team Dignitas) i rywalizację w strzelance Crossfire (SuperValiant Gaming).

Do tego rozstrzygnięto rywalizację Pucharu Polski Cybersport w League of Legends oraz CS: GO. W pierwszej grze zwyciężył zespół Pompa Team, w drugiej tryumfowała grupa PRIDE.

Zobacz także