Tekken 7 - Kazuya: najlepsze ataki i kombosy
Jak grać, najważniejsze ciosy.
Kazuya Mishima to obok Heihachiego i Jina główny bohater serii Tekken. Zadebiutował w pierwszej części cyklu i nie pojawił się tylko w jednej - trzeciej odsłonie (choć nawet tam miał małą rolę).
Reprezentuje styl walki typowy dla klanu Mishima, a więc przypominający Heihachiego oraz Devil Jina - czy też starszego Jina z pierwszych części Tekkena. To oznacza, że w pełni efektywne wykorzystanie postaci wymaga cierpliwości i treningu.
Mocne i słabe strony Kazuyi:
+ dobre punishe
+ niezła mobilność
+ spore obrażenia z serii
- przeciętne ciosy pojedyncze
- trudny do dobrego opanowania
Najważniejsze ataki
Kazuya, jak Jin i Heihachi, może korzystać z ciosu electric, a więc F,D/F+2 - warto się go nauczyć (N oznacza neutralną pozycję drążka analogowego), choć wykonywanie go jest trudniejsze na d-padzie. Polecamy otworzyć menu Move List, by przejrzeć wszystkie ciosy. W naszym poradniku wymieniamy te najważniejsze i stanowiące podstawę rozgrywki danym wojownikiem.
B+1, 2 - dobry punish.
1, 1, 2 (szybko) - doskonała seria do karania błędów oponenta.
F+3 - Mid z dobrym zasięgiem.
F+4 - kopnięcie od góry.
F, F+3 - mocny kopniak od góry.
F,D/F+2 - launcher z niezłym zasięgiem.
F,D/F+4 - obrotowe kopnięcie z podcięciem (wciśnij 1 zaraz po kopnięciu, by uderzyć).
F,D/F+3+4 - inne podcięcie.
F,D/F+3 - potężne kopnięcie z wyskoku.
1, 2 podczas wstawania - najszybszy launcher w grze.
3 podczas side-stepu - dobre kopnięcie o dużym zasięgu.
D/B+4 - porządny Low.
U/F+3 - bezpieczny Mid.
U/B+1+2 - przemiana w demona w stanie Rage (ciosy do zastosowania to między innymi 1+2, SS2)
Podstawowe kombosy
Kombinacje ciosów w Tekken 7 mogą czasem sprawiać problemy, szczególnie początkującym. Niezbędne jest poświęcenie każdej postaci czasu, by wyczuć czas trwania różnych animacji, a co za tym idzie - dobrze oceniać, kiedy wyprowadzać konkretne ciosy.
Poniżej wymieniamy podstawowe serie ciosów Kazuyi.
1, 2, 4, 3
B+3, 1, 4, 1
B+3, 1, 4, 3
U/F+4, 4, 4, 4
F, F, 2, 1, 2, 2, 3, 4, 4, 3, 2, 1
F, F, 2, 1, 4, 4, 2, 4, 3, 2, 1
SS+3, F, F, D/F+1, 4, F, F, D/F+3, 2, 1
WS+2, 3, 1, 4, D/F+1, 4, F, F, D/F+1, 4
Powrót do spisu treści: Tekken 7 - poradnik i najlepsze porady
Następnie: Tekken 7 - Kuma i Panda: najlepsze ataki i kombosy
Trzeba pamiętać, że Tekken 7 jest bijatyką, która oferuje tak dużo możliwych ciosów, że odkrycie wszelkich możliwych kombosów zawsze zajmuje trochę czasu - nawet profesjonalistom. Warto więc eksperymentować w trybie Practice. Niepozorne proste ataki z odpowiednimi przyciskami kierunkowymi mogą stworzyć zabójcze serie.