Tekken 8 ze świetnym wynikiem sprzedaży. Podsumowanie miesiąca po debiucie
Seria nadal w modzie.
Bandai Namco pochwaliło się, że sprzedało już 2 miliony egzemplarzy bijatyki Tekken 8. Osiągnięcie jest o tyle imponujące, że mowa o okresie zaledwie miesiąca - gra ukazała się 26 stycznia.
„2 miliony wojowników” - czytamy w wiadomości zamieszczonej w serwisie X. „Dziękujemy wszystkim graczom, którzy rywalizują w Tekken 8. Turniej The King of Iron Fist będzie nadal rósł, rozszerzany o ekscytujące aktualizacje, start TWT2024 i wiele więcej”.
Wspomniany skrót to esportowy cykl Tekken World Tour 2024, startujący 13 kwietnia. Historia tej serii turniejów sięga 2017 roku. Gracze z najwyższą liczbą punktów z całego sezonu kwalifikują się do finałów. Ostatnią odsłonę wygrał Arslan „Arslan Ash” Siddique z Pakistanu, zgarniając 100 tysięcy dolarów.
Wracając do wyniku sprzedaży, 2 miliony w miesiąc to rezultat identyczny z Tekken 6. Dla porównania, Mortal Kombat 1 od NetherRealm to 3 miliony w nieco ponad miesiąc.
W informacji prasowej dodano, że najnowsza odsłona legendarnej serii bijatyk „znacząco wyprzedza” za to tempo sprzedaży Tekken 7, które nadal cieszy się sporą popularnością (by wymienić choćby wspomniany turniej Tekken World Tour 2023, zakończony w ubiegłym miesiącu), z łącznym wynikiem na poziomie 11,8 mln sztuk.
Obecnie Tekken 8 szykuje się między innymi na wprowadzenie kontrowersyjnego, wbudowanego sklepu z transakcjami cyfrowymi. Ten obejmie stroje z poprzednich odsłon, nowe skiny czy „licencjonowane przedmioty”. Część graczy już teraz zauważa, że Bandai Namco rozmyślnie wprowadza go miesiąc po premierze, by wyeliminować ewentualną krytykę w recenzjach.