Tencent - chiński gigant szykuje konkurencję dla Steama
Nadchodzi WeGame.
Wygląda na to, że Tencent - gigant na chińskim rynku wirtualnej rozrywki - planuje szerszą ofensywę poza Azją, za sprawą swojej platformy do gier, Tencent Games Platform.
Jak informuje analityk Daniel Ahmad z firmy Niko Partners, aplikacja zmieni podobno nazwę na WeGame, a jeden z slajdów przygotowanej prezentacji mówi o wsparciu dla „chińskiego i globalnego użytkownika”.
Do tego jeden, połączony sklep dla wszystkich krajów, obsługa lokalizowanych tytułów oraz umożliwienie deweloperom interakcji z konsumentami, cokolwiek może to oznaczać.
Ostatecznie wszystko zależeć będzie od dostępnych gier, lecz ewentualne wejście WeGame na nowe rynki mogłoby być kłopotem dla Steama. Chińska platforma już teraz jest większa - liczy podobno nawet 200 milionów użytkowników, w porównaniu z ponad 125 mln na platformie Valve.
Jednocześnie, publikacja tytułów w nowej usłudze byłaby atrakcyjną propozycją dla wielu firm szukających startu na ogromnym rynku w Chinach, gdzie Steam jest dużo mniej spopularyzowany - choć także dostępny, głównie dla Doty 2 i CS:GO, we współpracy z Perfect World Entertainment.
W obliczu globalnej ofensywy, większym zaskoczeniem nie byłoby jednak zablokowanie aplikacji Valve w Chinach w ramach „pomocy” Tencent - dodaje Ahmad.
Konglomerat o rynkowej wartości ponad 200 miliardów dolarów zajmuje się wieloma aspektami działalności w internecie i rozrywce. Należą do niego studia Riot Games (League of Legends) czy Supercell (Clash of Clans), a także mniejszościowe udziały w Epic Games czy Activision Blizzard.