Terraria ze sprzedażą na poziomie ponad 20 milionów egzemplarzy
Od 2011 roku.
Terraria, najpopularniejszy „klon” Minecrafta w 2D, który dawno już wyrósł poza materiał źródłowy, rozszedł się na całym świecie w imponującej liczbie ponad 20 milionów egzemplarzy - ogłosiło studio Re-Logic.
Produkcja dostępna jest na rynku od maja 2011 roku, lecz deweloperzy dodają, że nadal cieszy się sporym zainteresowaniem, ponieważ w okresie ostatnich 18 miesięcy (po premierze wersji 1.3 na PC) rozprowadzono 8,5 mln kopii.
Jedną z przyczyn ogromnego sukcesu jest zapewne sama liczba platform docelowych. Terrarię kupić można na PC (Windows, Mac, Linux), PlayStation 3, PS4, PS Vita, X360, Xbox One, Wii U i 3DS, ale także na iOS, Androida, Windows Phone i urządzenia firmy Amazon.
Nie bez znaczenia są na pewno także ciągłe aktualizacje. Odpowiedzialne za produkcję studio Re-Logic od premiery w połowie 2011 roku dodało mnóstwo nowych treści: gra debiutowała z 250 przedmiotami (teraz 3800, na PC), 6 postaciami niezależnymi (25), 20 wrogami (350), 3 bossami (16) i 10 środowiskami (27).
Wygląda więc na to, że dbanie o rozwój gry jest bardzo opłacalne, nawet jeśli powstaje już Terraria 2, a Andrew „Redigit” Spinks - twórca pierwszej części - opuścił projekt wkrótce po wydaniu podstawowej wersji.
- Jestem podekscytowany rozpoczęciem prac nad Terrarią 2, choć do premiery jeszcze sporo czasu. Projekt będzie miał dużo wspólnego z pierwowzorem, ale jednocześnie chcę, by się wyróżniał. Planuję poszerzyć całe uniwersum - zapewniał w 2013 roku.
Deweloperzy dodali w ogłoszeniu informacji o sprzedaży, że aktualizacja 1.3 „jest już za rogiem” dla wersji konsolowych. Następne w kolejce będą odsłony mobilne.
W planach na przyszłość jest jeszcze Terraria: Otherworld, czyli spin-off z akcją umieszczoną w alternatywnym wymiarze. Gracze znajdą się w zrujnowanym świecie, a zadaniem będzie przywrócenie go do dawnej chwały. Na przeszkodzie stanie jednak zło, które zatruło okoliczną naturę.