The Division 2 nie dostanie wersji na nowe konsole, bo nie rozstało się z PS4 i Xbox One
Ma tam zbyt wielu graczy.
The Division 2 działa na konsolach obecnej generacji, lecz jedynie za pośrednictwem funkcji kompatybilności wstecznej. Ubisoft nie zamierza zmieniać tego stanu rzeczy, by nie zostawić „w tyle” graczy na PS4 i Xbox One.
W ubiegłym tygodniu twórcy ujawnili plany na piąty rok wsparcia sieciowej strzelanki. Nie zabraknie nowych sezonów i treści, lecz w planach nie ma natywnej odsłony PlayStation 5 czy Xbox Series X/S. Dyrektor kreatywny Yannick Banchereau wyjaśniał decyzję w rozmowie z serwisem MP1st.
- Mamy tylko jedną wersję gry na wszystkich platformach, więc gdybyśmy naprawdę chcieli w pełni wykorzystać możliwości tych konsol, gra przestałaby być dostępna na starszych generacjach - przyznał.
- Nadal mamy wielu użytkowników, którzy grają na poprzednich generacjach i nie jesteśmy gotowi zostawić ich w tyle i poprosić o aktualizację - dodał Banchereau. - W tej chwili staramy się upewnić, że za każdym razem, gdy coś dodajemy, całość działa płynnie również na starych konsolach.
Dyrektor kreatywny nie wyjaśnił, dlaczego natywna odsłona na PlayStation 5 czy Xbox Series X/S miałaby koniecznie oznaczać porzucenie PS4 i Xbox One. Sprzęt obecnej generacji oferuje obecnie opcję rozgrywki w 60 klatkach na sekundę w The Division 2, ale poza tym nie usprawnia grafiki w żaden sposób.
Jeśli o wsparciu gry mowa, piąty rok wprowadzi tryb rozgrywki Descent, inspirowany grami roguelike. Opcja zabawy przeznaczona jest do kooperacji dla czterech osób, a każdą sesję rozpoczniemy z podstawowym ekwipunkiem, rozwijając postać wraz z postępami w coraz trudniejszych wyzwaniach.
Drugi sezon - Puppeteers - wprowadzi nowe misje Incursion, rozbuduje osiedle Castle i doda kolejne stroje, których jeszcze nie ujawniono. Trzeci sezon - Vanguard - to powrót do Nowego Jorku na wydarzenie świąteczne, a czwarty i ostatni - Black Diamond - zaoferuje fabularne DLC.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.