The Division 2 - porzucenie Steama przełożyło się na znaczny wzrost sprzedaży na Uplay
Wynik 10 razy lepszy niż w przypadku poprzedniej części.
Przy okazji publikacji raportu finansowego za miniony rok fiskalny Ubisoft ujawnił, że The Division 2 za pośrednictwem Uplay sprzedało się 10 razy lepiej niż poprzednia część cyklu.
Wynik jest najprawdopodobniej efektem rezygnacji ze Steama oraz wydania produkcji wyłącznie na wspomnianej platformie wydawcy i Epic Games Store. Nie wiadomo jednak, jak gra poradziła sobie w sklepie twórców Fortnite.
O ile Ubisoft jest zadowolony z rezultatów wersji komputerowej, sprzedaż wydań PS4 i Xbox One była niższa od oczekiwań. Dyrektor finansowy firmy - Frederick Dugust - twierdzi, że jednym z powodów mogła być „zbyt duża konkurencja” na rynku konsolowym w okresie premiery The Division 2.
Francuska spółka jest jednak optymistycznie nastawiona wobec dalszych losów gry. Strzelanka podobno ustanowiła rekord dotyczący „zaangażowania graczy”, a także sprzedaży przepustek sezonowych, co jest o tyle istotne, że większość dodatków ma być darmowa.
Samo PC staje się coraz bardziej istotne dla Ubisoftu. W minionym roku fiskalnym treści dostępne na komputerach wygenerowały 27 procent przychodów (te wyniosły 2,03 miliarda euro), a platforma zanotowała o 79 proc. wyższe wyniki niż w poprzednich dwunastu miesiącach.
Zobacz: The Division 2 - poradnik i najlepsze porady
The Division 2 to wydana w marcu produkcja w stylu Destiny. Rozgrywka kładzie nacisk na zmagania wieloosobowe - wspólnie z innymi użytkownikami gracze wykonują szereg zróżnicowanych misji i aktywności.
Źródło: Raport finansowy Ubisoftu, PC Gamer