The Division - Tworzenie broni i ekwipunku (crafting)
Zobacz, w jaki sposób wytwarzać nowe przedmioty.
The Division oferuje spore możliwości modyfikowania sprzętu oraz tworzenia nowych elementów naszego ekwipunku. Warto z tej opcji korzystać, aby nie korzystać z gotowych rozwiązań, tylko samemu stworzyć sprzęt zgodny z naszymi indywidualnymi potrzebami. Początkowo system może sprawiać wrażenie skomplikowanego, jednak wystarczy poznać kilka zasad, żeby ułatwić sobie życie.
Punkty montażowe
Pierwszym miejscem w grze, gdzie możesz zająć się produkcją potrzebnych elementów jest baza operacyjna na Manhattanie. Docierasz do niej po ukończenia samouczka rozgrywanego Brooklynie oraz wypełnieniu misji fabularnej „Założenie bazy operacyjnej". Punkt montażowy (obrazek poniżej) znajduje na wprost od wejścia do bazy operacyjnej - wystarczy do niego podejść i wejść z nim w interakcję.
Po skorzystaniu ze stołu okaże się, że liczba możliwych do stworzenia przedmiotów jest ogromna - od broni głównych i bocznych, przez różnego rodzaju maski i plecaki, kończąc na pancerzach.
Co jest potrzebne do tworzenia nowych rzeczy
Dwoma najważniejszymi składnikami przy tworzeniu nowych rzeczy są: zasoby oraz schematy.
Zasoby
Zasoby, to materiały rzemieślnicze, które zdobywasz na kilka różnych sposobów. Przede wszystkim warto rozglądać się w trakcie eksploracji miasta. Czasami możesz trafić na skrzynie z zasobami, które są zaznaczane na twojej mapie. Najczęściej zawierają kilka elementów. Po ich przeszukaniu pustoszeją, ale z czasem zapełniają się ponownie, więc warto co jakiś czas wrócić do takiego miejsca.
Druga metoda, to rozbieranie na części niepotrzebnych przedmiotów. Zapewne szybko zorientujesz się, że twój ekwipunek ciąży od przestarzałych pancerzy czy niepotrzebnych karabinów. Czasami nie opłaca się ich sprzedawać, ponieważ otrzymasz za nie grosze. W takim przypadku lepiej jest rozebrać dany przedmiot na części. Aby to uczynić wejdź do ekwipunku, wybierz przedmiot, którego chcesz się pozbyć i wybierz opcję „Rozmontuj złom" (obrazek powyżej).
Często warto nosić w ekwipunku przedmioty stworzone z dobrych materiałów, nawet jeśli ich poziom jest niższy niż nasz. W takim przypadku możesz je rozmontować i zyskać cenne surowce, które przyczynią się do stworzenia potężniejszego przedmiotu.
Kolejną możliwością jest odpowiednie rozwinięcie bazy operacyjnej. Niektóre ulepszenia pokroju Krawca (skrzydło medyczne - ulepszenie Apteka), zapewniają ci stały przypływ określonego rodzaju zasobów (w przypadku atutu Krawiec, co godzinę otrzymujesz pewną partię odzieży).
Ponadto możesz je pozyskać od niektórych zabitych przeciwników czy pomagając potrzebującym cywilom.
Jeśli chcesz sprawdzić swoje obecne zasoby przejdź w ekwipunku do zakładki „Torby" (1 na powyższym obrazku) - na dole ekranu pojawi się informacja związana z zasobami (2 na obrazku powyżej). Poniżej znajdziesz zestawienie zasobów i ich krótkie charakterystyki:
- a - odzież - materiał służący do wytwarzania sprzętu i modyfikacji.
- b - części broni - materiał służący do wytwarzania broni i modyfikacji.
- c - narzędzia - materiał służący do wytwarzania broni i modyfikacji.
- d - elektronika - materiał służący do wytwarzania sprzętu i modyfikacji.
- e - tech. Division - materiał służący do wytwarzania przedmiotów ze schematów ze Strefy Mroku.
Zauważ, że zasoby pojawiają się w różnych kolorach - więcej na ich temat w punkcie „Co oznaczają kolory przedmiotów/zasobów".
Schematy
Specjalne plany są niezbędne do tworzenia nowych przedmiotów. Otrzymujesz je przede wszystkim za wykonywanie zadań dodatkowych. Te pojawiają się na mapie w trakcie pobytu w mieście, ale dostęp do nich zyskujesz również prosząc o raport oficera przebywającego w bazie operacyjnej.
Oprócz tego plany możesz znaleźć przy poległych przeciwnikach oraz w trakcie eksploracji świata gry.
Jak stworzyć nowy przedmiot
Jeśli zdobyłeś wystarczającą liczbę zasobów oraz posiadasz schemat, to podejdź do stołu montażowego i wejdź z nim w interakcję.
Przejdziesz do menu, z którego wybierz kategorię przedmiotu (obrazek powyżej), jaki chcesz stworzyć. Są to:
- 1 - uzbrojenie
- 2 - maski
- 3 - pancerze
- 4 - plecaki
- 5 - rękawice
- 6 - kabury
- 7 - nakolanniki
- 8 - modyfikacje uzbrojenia
- 9 - modyfikacje sprzętu
- 10 - przetwarzanie materiałów
Po wybraniu kategorii przedmiotów zatwierdź ją wciskając klawisz na dole (a).
Przejdziesz teraz do menu konstruowania przedmiotów. Należy pamiętać o dwóch rzeczach - znalezione schematy nie awansują na wyższe poziomy. Jeśli znalazłeś schemat pancerza poziomu 4, to możesz z niego zrobić tylko pancerz na poziomie 4, a nie wyższym (ani niższym).
Po drugie tworzenie nowych przedmiotów zawsze niesie za sobą dozę pewnego ryzyka, ponieważ nigdy nie znasz wszystkich cech danego schematu.
- W pierwszej kolejności wybierz schemat z menu z lewej (1).
- Następnie zwróć uwagę na rodzaj wytwarzanego przedmiotu, jego poziom i typ (2) - w naszym przypadku stworzymy rękawice standardowe na 4 poziomie.
- Zapewnią one ochronę na poziomie 9-11 punktów (3) - to jest jedna z niewiadomych. Może się okazać, że wyprodukujesz rękawice np. z ochroną 10.
- Rękawice zapewnią bonus do broni palnej (4a), wytrzymałości (4b) lub elektroniki (4c), czyli jednej z trzech głównych cech bohatera. Przed stworzeniem nie wiemy jednak, na którą cechę wpłyną pozytywnie.
- Oprócz tego otrzymasz bonusy (5) - nie wiadomo jednak jakie i ile.
- Jeśli posiadasz wystarczającą ilość materiałów (6), to możesz wytworzyć przedmiot wciskając odpowiedni klawisz (7).
- Z prawej strony możesz natomiast na bieżąco porównywać tworzony przedmiot z tym, z którego obecnie korzystasz (8).
Porównywanie przedmiotów
Po stworzeniu przedmiotu możesz szybko porównać go z tym, który aktualnie używasz lub nosisz.
W naszym przypadku ryzyko tworzenia nowych rękawic raczej się nie opłaciło.
- Obydwa przedmioty są na tym samym, 4 poziomie (1a, 1b).
- Obydwie pary oferują pancerz na tym samym 11 poziomi (2a, 2b).
- Ponadto statystyki związane z bronią palną (3a, 3b) są gorsze. Jedynym plusem jest to, że wzmacniają siłę lekkiego karabinu maszynowego (4a), jednak moja postać korzysta ze zwykłego karabinka (4b), dlatego w tym przypadku używane dotąd rękawiczki sprawdzają się lepiej.
Nie pozostaje zatem nic innego, jak rozebrać nowo stworzony przedmiot na części (5) i odzyskać przynajmniej część materiałów potrzebnych do jego stworzenia.
Co oznaczają kolory przedmiotów/zasobów
W trakcie gry natkniesz się na przedmioty w różnych kolorach. Te, które występują najczęściej, to zwykłe bronie/rzeczy, nie posiadające żadnych bonusów. Rzadziej (np. przy silniejszych wrogach) znajdziesz natomiast rzeczy o większej wartości, które często dodają specjalne bonusy w momencie, kiedy z nich korzystasz. Poniżej znajdziesz listę kolorów i rodzaj przedmiotów. Im bardziej cenny dany przedmiot/materiał, tym rzadziej pojawia się w świecie gry i trudniej go zdobyć.
- Białe - zwyczajne
- Zielone - standardowe
- Niebieskie - specjalistyczne
- Różowe - wyśmienite
- Żółte - topowe
Jeśli masz problemy z ustaleniem czy dany przedmiot jest lepszy czy gorszy niż ten, z którego obecnie korzystasz (możesz mieć np. dwa elementy w kolorze zielonym), to przejdź na ekran ekwipunku i zobacz czy znajdujące się przy nim strzałki są zielone czy czerwone. Jeśli zielone, to znaczy, że statystyki danej rzeczy są lepsze od tej, którą nosisz. Jeśli czerwone, to oznacza, że przedmiot jest jakościowo gorszy. Warto jednak czytać opisy pojawiające się z prawej strony - czasami może się okazać, że bonus oferowany np. przez jakiś karabin jest ci bardziej potrzebny niż większa siła ognia innej broni.
Następnie: The Division - Najlepsze sposoby rozwoju postaci
Powrót do spisu treści: The Division - Poradnik, Solucja