The Evil Within 2 - rozdział 1: W płomienie
Prolog i początek gry.
Po wybraniu opcji nowej gry z menu głównego wybierz preferowany poziom trudności (ten poradnik piszemy dla optymalnej ścieżki na poziomie Przetrwanie, czyli odpowiedniku „Normalnego” z większości gier) oraz asystę celowania, jeżeli chcesz z niej skorzystać.
Mroczną przygodę w The Evil Within 2 zaczynamy od krótkiego prologu, który w dobry sposób wprowadza do fabuły także tych, którzy nie mieli do czynienia z oryginałem - przypominając ważne (i straszne) wydarzenie z przeszłości głównego bohatera.
Sebastian Castellanos zjawia się przed swoim domem, który stoi w płomieniach. Od razu przejmujesz kontrolę nad postacią, więc biegnij do przodu, w stronę drzwi wejściowych. Cały prolog to tylko efektowny początek opowieści, nie musisz nastawiać się na walkę. To raczej coś w stylu symulatorów chodzenia.
Zanim podbiegniesz do domu, z piętra buchnie ogień, co na chwilę zatrzyma bohatera. Po tym drobnym przerywniku biegnij dalej i spróbuj otworzyć drzwi wejściowe (pojawi się na nich znacznik z przyciskiem, który musisz nacisnąć). Drzwi jednak ani drgną. Bohater spróbuje je wyważyć, ale na nic się to nie zda.
Kamera obróci się w prawo, sugerując jasno, że masz tam podejść. Idź więc wzdłuż ściany i wciśnij przycisk w oznaczonym miejscu, by Sebastian rozbił okno i wszedł do domu. W środku w jednym miejscu zawali się strop, wskazując, że tędy nie przejdziesz. Idź więc przy kanapie, omiń fotel i przy kuchni skręć w lewo. Zobaczysz oznaczone ikonką drzwi, otwórz je.
Za drzwiami idź od razu po schodach w górę. Na piętrze od razu skręć w prawo i kucnij, by przejść pod belkami, które spadły z sufitu. Podejdź nieco do przodu i skręć w lewo. Po lewej stronie są drzwi do pokoju Lily - jest na nich imię dziewczynki, więc trudno je przegapić. Wejdź do środka.
Od tego momentu nie masz już kontroli nad Sebastianem, możesz po prostu oglądać kolejne sceny. Bohater obudzi się w barze, a więc okazuje się, że prolog był tylko koszmarem bohatera. Gdy jednak się budzi, znajduje naprzeciwko siebie Juli Kidman, znaną z poprzedniej odsłony.
Krótkie wyjaśnienie historii
Tutaj wydarzenia mogą rodzić pewne pytania dla osób, które nie grały w pierwszą część The Evil Within, dlatego krótko wyjaśnimy najważniejsze elementy.
- Kidman pracuje dla tajemniczej organizacji Mobius, która chce połączyć wszystkie ludzkie umysły, by kontrolować ludzkość dzięki systemowi STEM - czemuś na wzór zaawansowanej wirtualnej rzeczywistości rodem z „Matrixa”.
- Kidman nie wydaje się jednak wiernie oddana swoim pracodawcom i będzie starała się pomagać Sebastianowi.
- Mobius z jakiegoś powodu chce, by bohater wrócił do systemu STEM - w którym rozgrywała się akcja oryginału. Tym razem to nowa wersja, z nowym światem. Co ważne, rdzeniem systemu jest tym razem córka Sebastiana, Lily. To oczywiście odpowiednia motywacja dla byłego detektywa, tym bardziej, że dziewczynka ma kłopoty.
Po scenie w barze przenosimy się do jednej z placówek Mobiusa. Tutaj zobaczysz, jak wygląda imponująca aparatura systemu STEM. Bohater zostanie podłączony, a w pewnym momencie Kidman zdradzi też, że ktoś wewnątrz postara ci się pomóc. Juli będzie też twoją przewodniczką.
Po przeniesieniu się do systemu i napisach początkowych musisz po prostu biec w czarnej przestrzeni do przodu. Zobaczysz dom - biegnij do niego. Następnie zobaczysz świecącą latarnię, do której też musisz podbiec. W końcu zobaczysz biurko. Podejdź do niego i chwyć komunikator. Dookoła bohatera zmaterializuje się biuro.
- Spis treści: The Evil Within 2 - Poradnik, Solucja
- Następnie: The Evil Within 2 - rozdział 2: Coś jest nie tak
Bohater porozmawia z Kidman. Gdy skończy, podejdź do tablicy ze zdjęciami i wciśnij wskazany przycisk, by jeszcze raz zamienić parę słów z sojuszniczką. Oficjalnie rozpocznie się drugi rozdział.