Skip to main content

The Evil Within 2 - rozdział 15: Koniec świata

W pogoni za Myrą.

Rozdział ten rozpoczynamy po ostatecznym rozwiązaniu problemu z ojcem Theodorem. Wychodzisz z Twierdzy i widzisz, że Union praktycznie przestało istnieć. Pozostały tylko gruzy i widoczny wpływ Myry.

Idź prosto i w prawo - na razie nie znajdziesz żadnych zasobów w okolicy. Przy ścianie znów idź w prawo, kieruj się ku schodom. Nie dotrzesz do nich, bo spadniesz niżej. Idź znów przed siebie, w lewo i w prawo, a dotrzesz po schodach do zrujnowanego budynku. Tutaj już zbierzesz trochę przedmiotów. Przejdź dalej, by rozpocząć scenkę.

Po przerywniku idź w prawo i po schodach w dół. Zbierz kolejne przedmioty i w razie potrzeby skorzystaj z lustra (przyda ci się za moment amunicja, więc stwórz tyle, ile możesz). Później zejdź na sam dół po schodach. Gdy zeskoczysz na ulicę, będziesz musiał pozbyć się potworów.


Szare potwory

Tych przeciwników nie możesz ominąć, ponieważ ich pokonanie to jedyny sposób na odblokowanie dalszej drogi. Amunicję lepiej oszczędzać - choć możesz zużyć kilka strzałów, jeżeli nie narzekasz na braki. Bez większego problemu można jednak postawić tu na skradanie się.

Wrogów jest trzech. Dzięki butelkom i przeszkodom możesz zwracać ich uwagę, chować się, okrążać śmietniki i samochody, by zajść wroga od tyłu - oczywiście, gdy pozostali nie patrzą. W razie czego strzał naładowanym harpunem też załatwia sprawę. Po walce koniecznie zajrzyj do budynku po lewej, bo jest tam sporo zasobów. Potem ruszaj dalej.

Gdy ulica się zarwie, ponownie musisz poradzić sobie z mutantami. Skradaj się w lewo, by wejść na dach domu. Po drugiej stronie spaceruje jeden wróg - zabij go po cichu, gdy się odwróci. Z tego małego podwórka skradaj się w stronę pozostałych wrogów.

Oddalony wróg nie zauważy cię, jeżeli będziesz się skradał

Przedostań się za szary płot i rzuć butelką w lewo, by zwabić tam jednego mutanta. Zlikwiduj go, uważając na drugiego, który też jest za płotem. Potem po prostu poczekaj, aż drugi wystawi ci plecy i też się go pozbądź. To pozostawi tylko ostatniego wroga, przy samochodach. Zakradnij się tak, by cię nie widział.


Walka z bossem

Idź dalej, a na kolejnej ulicy pojawi się mini-boss. Taktyka jest prosta - strzelaj w pomarańczowy, czuły punkt, albo ewentualnie w jedną z głów (choć to już mniejsze obrażenia). To właśnie dlatego warto było do tej pory oszczędzać amunicję.

Najważniejsze jest unikanie szarży potwora. Oszczędzaj wytrzymałość, by przyspieszyć i odbiec w bok, gdy wróg jest blisko. Uważaj też na atak słupem z elektrycznością - boss uderzy nim w ziemię po tym, jak weźmie długi zamach. Masz więc szansę, by się oddalić.

Uwaga - uciekaj, gdy boss bierze taki zamach


Pamiętaj, że ulica to nie jedyne miejsce, gdzie możesz uciekać - możesz też wbiec na teren obok domu po lewej i za dom po prawej. W ten sposób przy okazji możesz zebrać trochę amunicji. Rozglądaj się za charakterystycznym błyskiem przedmiotu do podniesienia.

Po lewej stronie od miejsca, w którym zeskoczyłeś tu z góry, na podwórku jest też beczka z ropą. Strzelając w nią powodujesz wybuch, który zada sporo obrażeń przeciwnikowi. Po walce pozbieraj wszystkie zasoby z okolicy i idź dalej za Myrą.

Rozpocznie się scenka, a po niej - kolejny rozdział.

Zobacz także