The Evil Within 2 - rozdział 5: Zasadzka
Boss i ratusz.
Spacer ku ratuszowi z końcówki poprzedniego rozdziału to płynne przejście do kolejnej misji. Zanim podejdziesz dalej do - chwilowo zablokowanego drutem kolczastym - przejścia na dziedziniec, pamiętaj o zebraniu cząstkowego wspomnienia z altany po lewej stronie, natomiast dalej po prawej leży martwy żołnierz, z którego podniesiesz sakwę na leki.
Teraz możesz podejść do bramy na dziedziniec. Zbadaj ciało, a Sebastian automatycznie podniesie z niego zdjęcie - tak się składa, że to jednocześnie jeden ze slajdów (znajdźka). Bohater zacznie teraz automatycznie iść do przodu.
Boss przed ratuszem
Niespodzianka! Powraca monstrum z prologu, a więc stwór złożony z części wielu ciał. Od razu po scence zacznie cię atakować. Na szczęście nie ma ataków zasięgowych. Dziedziniec jest też zaprojektowany w taki sposób, że unikanie wroga wcale nie jest strasznie trudne.
Możesz próbować chować się w krzakach, albo też wykorzystywać przejścia przez ogrodzone fragmentu po lewej i prawej stronie dziedzińca, by spowalniać wroga - tym samym zyskując szansę na dobre ustawienie się do strzału. Pamiętaj, żeby celować w „główną” głowę straszydła.
Strzelać jednak każdy umie, ale na każdego bossa miło jest znaleźć najlepszy sposób. W tym przypadku strategia jest banalnie prosta. Zwróć uwagę na przewrócony autobus na lewo od głównego wejścia do ratusza. Podbiegnij do niego i zauważ rozlaną ropę - oto nasze rozwiązanie. Po prostu przebiegnij przez plamę, poczekaj, aż boss w nią wdepnie i strzel z pistoletu, by podpalić ciecz.
Teraz boss zacznie się palić, co zada mu trochę obrażeń. Sam moment podpalenia zatrzyma go na chwilę, co pozwoli oddać parę celnych strzałów w głowę. Potem wystarczy okrążyć autobus, wdrapując się na podwyższenie i zastosować trik z ropą jeszcze 2-3 razy. Dzięki temu boss padnie bardzo szybko i pewnie nie zdąży cię drasnąć.
Co ciekawe, z tej walki można uciec, oddając tylko jeden strzał.
- Strzałką na obrazku wyżej zaznaczyliśmy, gdzie należy pobiec.
- Za rogiem strzel w beczkę, by wybuchł także samochód - to odblokuje przejście dalej.
- Biegnij tą ścieżką, po drodze uważaj tylko na linki od pułapek (kucnij, by przejść pod nimi lub zabierz bełt ze ściany).
- Dobiegniesz do tylnego wejścia do ratusza.
- Nawet jeżeli pokonasz bossa, to i tak przejdź się tą trasą, gdyż jest tu trochę zasobów.
Po walce wyczyść dziedziniec z zasobów i nie zapomnij o żelu z bossa. Później wejdź do ratusza głównym wejściem, a przy recepcji zobaczysz rannego agenta Mobiusa (jeżeli uciekłeś przed bossem, agent będzie w pokoju obok, z maszyną do zapisu stanu gry). Porozmawiaj z nim. Potem wyjdź dalej, w korytarzu skręć w prawo i jeszcze raz w prawo, do pokoju - tu zapisz stan gry i zbierz raport (znajdźkę) ze stołu. Potem wracaj przed wyjście z recepcji i idź prosto.
W pomieszczeniu z ofiarą lewitującą w powietrzu idź w lewo, potem po schodach w górę. Na piętrze przejdź przez czarne zasłony i zabierz róże z półki po lewej, a także naszyjnik z drugiej szafki. Włóż róże do wazonu przy manekinie, a naszyjnik załóż na jego szyję. Następnie zrób ostre zdjęcie obiektów. To spowoduje, że z przodu pojawi się korytarz - po drodze na jego koniec zbierz gazetę (znajdźkę) ze stolika. Na końcu podejdź do czerwonego napisu „Doceń sztukę”.
Obrazy i walka z bossem: Obscura
Przejdź na drugi koniec korytarza, podejdź do obrazu po prawej, a później zbadaj zegar. Przyjrzyj się innym obrazom. Podejdź do samej ściany na końcu, po czym obróć się - tam, gdzie był czerwony napis, powinien być teraz inny obraz. Idź do niego i przyjrzyj się. Odwróć się i idź do drzwi, w które coś uderza. Potem przejdź dalej, gdy się uchylą. W pomieszczeniu po prostu przejdź w tą i z powrotem - musisz wysłuchać do końca wypowiedzi.
Drzwi się otworzą, wyjdź nimi do kolejnego pomieszczenia. Idź w prawo i zbierz zdjęcie (Akta) ze stolika. Następnie wyjdź drzwiami, którymi wszedłeś i idź korytarzem, potem w prawo, w stronę fotografa. Gdy zamkną się przed tobą drzwi, zawróć i idź cały czas prosto. Po zejściu na dół i dalej za białymi drzwiami zbadaj głowę manekina na krześle i poczekaj. Nie bój się stworów, bo nic ci nie zrobią.
Idź do jedynych drzwi wyjściowych - przed ich otworzeniem weź znajdźkę ze stolika po lewej. Za drzwiami idź prosto, w prawo i w kolejnym pomieszczeniu zobaczysz zasoby. Zbierz je i idź dalej. Umieść komunikator w urządzeniu w centrum pokoju, by rozpocząć starcie z Obscurą.
Twoim zadaniem jest nie tylko pokonanie bossa, ale też upewnianie się, że nie zrobi zdjęcia komunikatorowi - bo wstrzymuje w ten sposób licznik, który ma dobić do zera. Walka jest jednak prosta. Wystarczy chować się przed potworem i obserwować, jak podchodzi do komunikatora, by zrobić zdjęcie - wtedy najlepiej strzelić w „głowę” (aparat) ze snajperki.
Możesz też podbiec i strzelić ze strzelby, ponieważ gdy stwór przygotowuje się do zdjęcia, przez krótką chwilę nie zwraca na ciebie uwagi. Wykorzystaj to. Jeżeli uda mu się zrobić zdjęcie, musisz zadać mu trochę obrażeń, by przywrócić upływ czasu. Dobrze jest szybko uciec, gdy się zbliży, bo to go dezorientuje. Uważaj, bo czasem wskakuje na sufit i porusza się po nim.
- Spis treści: The Evil Within 2 - Poradnik, Solucja
- Następnie: The Evil Within 2 - rozdział 6: Łowy
Po walce poczekaj chwilę i wyjdź z pomieszczenia. Musisz opuścić budynek ratusza, możesz przeszukać wszystkie pomieszczenia, jeżeli chcesz. Wyjdź głównym wyjściem, tak jak wszedłeś. Bohater porozmawia z Kidman. Następnie zacznij iść z powrotem do szopy, gdzie zejdziesz na dół, do kryjówki. Zacznie się szósty rozdział.