The Last Guardian - arena i katapulta, nurkowanie, zły stwór
Jak wydostać się z areny, przejście pod wodą i unikanie złego Trico.
Gdy zeskoczycie z kolumny po wydostaniu się z zapadającego się korytarza, wejdź do budynku. W środku znajduje się coś w rodzaju areny. Trico zeskoczy na dół i zaatakują go zbroje. Musisz mu tutaj pomóc, przede wszystkim nacierając na wroga z tarczą, by ją upuszczał.
Po walce wyciągnij ze zwierzaka włócznię, wdrap się na niego i go pogłaszcz. Następnie wskaż mu drewniany panel przed trzecią bramką. Zejdź ze stwora. Powinien on dotykać mechanizmu, co sprawi, że pierwsza bramka się otworzy. Wtedy wejdź do środka i wyciągnij stamtąd wózek.
Wózek musisz przeciągnąć na środek sali, tak, by znalazł się na słonecznej plamie z cieniem z krat. Stań na drugim końcu wózka i wskaż Trico, by uderzył w przeciwległy kraniec łapą (R1 i wskazanie lewym analogiem). W ten sposób wystrzeli cię, jak z katapulty. Chłopiec chwyci się krat i wejdzie wyżej.
Teraz otwórz wszystkie bramy, ciągnąć po kolei za każdą z trzech dźwigni. Następnie wyjdź jednym z korytarzy na zewnątrz - tam, gdzie pod spodem zauważysz wejście, którym wcześniej weszliście do budynku, zawołaj Trico, a dołączy do ciebie. Teraz przejdźcie drugim korytarzem na zewnątrz wieży. Idź drewnianą kładką przy murze dookoła, na trzeci balkon.
Z tego miejsca przeskocz do jaskini w skale, przy wodospadzie. Wejdź do środka, na końcu korytarza znajdziesz beczkę. Daj ją Trico, później wdrap się na zwierzaka i każ mu oprzeć się o mur. Zeskocz do wody po drugiej stronie.
Tutaj zanurkuj naprzeciwko kraty. Nieco niżej jest przejście, którym musisz popłynąć, a potem wydostać się wyżej. Wejdź po drabinie, pociągnij za dźwignię, by odblokować kratę. Teraz wracaj do wody, przywołaj Trico i wejdź na niego. Wskaż w dół, by zanurkował tam, gdzie odsunęła się krata. Trzymaj się zwierzaka.
Przepłyniecie do drugiego zbiornika. Na początku wskaż Trico korytarz w rogu pomieszczenia, by cię tam podsadził. Jest tam beczka. Później powtórz to, co w poprzedniej sali - zanurkuj, by dostąć się za kratę. Nie ma tu jednak drabiny. By dostać się do dźwigni, poczekaj aż Trico będzie na lądzie i każ mu wskoczyć do wody. To wywoła falę, dzięki której dostaniesz się do dźwigni.
Wracaj do Trico, jeżeli zjadł beczkę, każ mu nurkować po wejściu na jego grzbiet. Trzymaj się stwora i czekaj. Nie możesz nic zrobić, w pewnym momencie chłopak puści się i odpłynie. Po chwili obudzisz się.
Idź prosto, jedynym przejściem. Podejdź do prawego okręgu na ziemi. Podświetli się i z góry zjedzie klatka, będąca też windą. Wejdź do środka. Na górze wysiądź i idź w lewo, ku balustradzie zawalonego mostu. Przejdź po niej na drugą stronę.
Później idź w prawo. Musisz iść po schodach dalej, wdrapać się na ścianę, przejść wyżej i po bluszczu na górę. Następnie skocz na łańcuch i wspinaj się. Z belki przejdź na kładkę. Z niej na kolejny bluszcz, a później na porośniętą kłodę nad przepaścią. Chwyć się ogona i przeskocz z niego na kolejne drzewo.
Idź do końca. Gdy drzewo złamie się, przejdź na bluszcz i wspinaj się szybko na szczyt drugiego drzewa. Skocz na linę i przechodź w stronę ściany. Jeżeli nie będziesz zwlekał, zły Trico nic ci nie zrobi. Z linii przejdź na bluszcz i przemieszczaj się po nim dalej. Zeskocz na deskę przy ścianie, później na kolejny bluszcz po drugiej stronie. Dalej zeskocz między kawałkiem ściany i skałą.
Gdy wylądujesz, przejdź ciasnym przejściem na dole. Tam poczekaj, aż stwór zniknie i szybko biegnij na półkę po prawej stronie, wspinaj się na nią. Później na kolejną i na bluszcz. Wejdź na górę. W końcu trafisz do budynku. Zejdź po drabinie, później po kolejnej.
Spis treści: The Last Guardian - Poradnik, Solucja
Następnie: The Last Guardian - Wydostanie się z klatki, powrót na górę
Wejdź po kamieniach po lewej na kolumnę. Poczekaj, aż stwór wbije się przez okno i przeskocz po jego głowie dalej. Tam znowu poczekaj, aż wsadzi głowę w drugie okno i skocz dalej, a później na łańcuch za wyjściem. Wspinaj się. Po belce przejdź do okna. W korytarzu idź prosto i po belce wejdź do klatki. Stwór w końcu strąci klatkę. Po jakimś czasie odejdzie. Musisz trochę poczekać, ruszając się, by chłopiec zasnął ze zmęczenia.