Skip to main content

The Last Guardian działa w 60 FPS na PS5 - ale tylko z płyty

Większa płynność nie dla posiadaczy wersji cyfrowej.

  • Wersja cyfrowa The Last Guardian uruchamia się na PS5 w 30 FPS-ach, ale pudełkowa w 60
  • Nietypowa sytuacja jest wynikiem aktualizacji popremierowej

Posiadacze PS5 mogą cieszyć się grą The Last Guardian w 60 klatkach na sekundę, ale dotyczy to tylko wersji gry na płycie.

The Last Guardian zapisał się w historii jako jedna z najgorzej zoptymalizowanych wysokobudżetowych gier na PlayStation 4. Jedynym sposobem, by uzyskać 30 FPS, jest uruchomienie produkcji na PS4 Pro w 1080p. Na bazowym PS4, płynność The Last Guardian oscyluje w granicach 20-30 klatek na sekundę, nawet w lokacjach, które nie wydają się wymagające, wręcz „puste”.

Piękna i zaskakująca opowieść naznaczona piętnem problemów technicznych

Gra działa na PS5 w ramach wstecznej kompatybilności, ale 60 FPS gwarantuje tylko płyta, co odkrył NX Gamer, prowadzący kanał na YouTube. Dlaczego właściciele cyfrowej wersji mogą liczyć tylko na 30 klatek na sekundę? Sytuację wyjaśnia brytyjska redakcja Digital Foundry.

Okazuje się, że pudełkowa wersja The Last Guardian zadebiutowała bez ograniczenia FPS, co sprawiło, że była jeszcze mniej stabilna. Pierwsza aktualizacja wprowadziła do gry limit 30 FPS-ów.

Niewykluczone, że Sony zajmie się problemem i naprawi cyfrową edycję.

Zobacz także