The Last of Us 2 i God of War na PS5 wykorzystują funkcje pada DualSense
W ramach wstecznej kompatybilności.
- The Last of Us 2 używa wibracji haptycznych i adaptacyjnych triggerów
- Rozszerzone wibracje dostępne są też w God of War
Uruchamiane na PS5 w ramach wstecznej kompatybilności The Last of Us 2 i God of War wykorzystują specjalne funkcje pada DualSense.
Redakcja serwisu GamesRadar przeprowadziła test, z którego wynika, że gra studia Naughty Dog używa adaptacyjnych triggerów. Przykładowo w trakcie naciągania łuku czuć opór podczas naciskania przycisku.
The Last of Us 2 korzysta też z systemu haptycznego. W sekcjach, w których gracz kieruje motorówką, kontroler drży w rytm uruchamianego silnika, a także przy okazji uderzania w przeszkody lub wykonywania gwałtownych skrętów. To nie wszystko: w momencie ładowania, pad podświetla się na zielono, dopasowując do wyświetlanej na ekranie animacji.
Dziennikarze sprawdzili również działanie DualSense w God of War. W produkcji o przygodach Kratosa urządzenie oferuje rozszerzone wibracje względem DualShocka 4 - pojawiają się między innymi, gdy posługujemy się tarczą i rzucamy toporem.
PS5 zadebiutuje na rynku 19 listopada.