Skip to main content

The Last of Us 2 - priorytetem bazowe PS4

Gra będzie równie dobrze działać na podstawowej konsoli.

Na niedawnym pokazie dla prasy twórcy The Last of Us 2 zapewnili, że podczas prac nad projektem dla deweloperów priorytetem jest bazowa wersja PS4.

Od pojawienia się mocniejszych modeli konsol, wiele nowych gier działa nieco gorzej na podstawowych odpowiednikach. W rozmowie z USGamer główna projektantka produkcji studia Naughty Dog - Emilia Schatz - zapewnia, że tak nie będzie w kontynuacji przygód Ellie.

- Naszą główną platformą jest bazowe PS4. Taki sprzęt mam w pracy na biurku i jest dla nas priorytetem - zapewnia. Podkreśla, że twórcy od początku skupiali się na zwykłym urządzeniu, choć przyznaje, że wersja Pro gwarantuje szereg korzyści, w tym dotyczących rozdzielczości.

Nie zabraknie śnieżnych sekwencji

Z wypowiedzi projektantki wynika więc, że The Last of Us 2 na podstawowej konsoli firmy Sony zadziała równie dobrze, jak na mocniejszym modelu. Nieznane są jednak na razie żadne szczegóły na temat wydajności.

- Trzeba wszystko odpowiednio zrównoważyć, ale przed nami jeszcze wiele pracy związanej z optymalizacją. W prezentowanej grze liczba klatek na sekundę, rozdzielczość i inne tego typu kwestie nie są jeszcze ostateczne - wyjaśnia Schatz.

W The Last of Us 2 natkniemy się na resztki dawnej cywlizacji

Zobacz: The Last of Us 2 - premiera i najważniejsze informacje

Uczestnicząca w pokazie tytułu dziennikarka USGamer twierdzi, że wczesna wersja pod względem technicznym przedstawiała się nadzwyczaj dobrze. Nie dostrzeżono istotnych błędów, spadków wydajności czy opóźnień we wczytywaniu tekstur.

The Last of Us 2 zadebiutuje 21 lutego 2020 roku, tylko na PS4. Kontynuacja rozgrywa się pięć lat po wydarzeniach z poprzedniej części. Gracze wcielą się w Ellie, choć nie zabraknie też obecności Joela.

Źródło: USGamer

Następnie: Pierwsze Assassin's Creed i wierność faktom historycznym

Zobacz także