The Last of Us 2 Remastered - jak wykonać upgrade z PS4 do PS5
Płatna aktualizacja.
The Last of Us: Part 2 Remastered zadebiutuje w wersji samodzielnej, możliwej do kupienia osobno, ale gracze mają też opcję dokonania ulepszenia z edycji PS4 do PS5. Z płatnego upgrade'u mogą dokonać wszyscy nabywcy oryginału, a na tej stronie dowiesz się, jak to zrobić.
The Last of Us 2 jest co prawda dostępne na PS5, ale tylko w ramach wstecznej kompatybilności z PS4. Wersja Remastered to edycja natywna, czyli powstała specjalnie z myślą o najnowszej konsoli Sony.
Na tej stronie:
Aktualizacja z wersji PS4 do PS5 Remastered - ile kosztuje i jak ją zrobić
Zacznijmy od najważniejszej informacji: w Polsce upgrade kosztuje 50 zł. Wersja Remastered miała premierę 19 stycznia, więc można już dokonać aktualizacji.
- Do aktualizacji kwalifikują się wszyscy posiadacze The Last of Us 2 w wersji na PS4 - zarówno w wersji cyfrowej, jak i pudełkowej
- Posiadacze wersji cyfrowej muszą wejść na kartę produktu The Last of Us Part 2 Remastered w PS Store i wybrać opcję „Uaktualnienie”
- Posiadacze wersji pudełkowej zobaczą propozycję aktualizacji po umieszczeniu płyty w napędzie konsoli
- Posiadacze wersji pudełkowej będą musieli umieścić w konsoli płytę z grą za każdym razem, gdy będą chcieli zagrać w wersję Remastered na PS5
W sklepie PlayStation Store jest też dostępne samodzielne wydanie The Last of Us 2 Remastered. Kosztuje ono 219 zł i jest przeznaczone dla osób, które nie mają poprzedniej edycji gry i chcą kupić od razu wersję na PS5.
Czym różni się wersja Remastered - wszystkie nowości
Wielu graczy zastanawia się zapewne, czy warto wydać 10 dolarów na aktualizację, więc przychodzimy z pomocą i wypisujemy wszystkie nowości, które zapewnia The Last of Us 2 Remastered.
Wersja natywna dla PS5
- Wersja Remastered powstała z myślą o PS5 i lepiej wykorzystuje możliwości konsoli
- Natywna rozdzielczość 4K w trybie jakości i 1440p skalowane do 4K w trybie wydajności
- Odblokowany framerate na telewizorach z obsługą VRR (oznacza to więcej niż 60 FPS w trybie wydajności i potencjalnie coś pomiędzy 30 a 60 w trybie jakości)
- Szybsze ładowanie
- Pełne wsparcie dla kontrolera DualSense: wibracje haptyczne, adaptacyjne triggery
Ulepszona grafika
- Wyższa rozdzielczość tekstur
- Większa szczegółówość otoczenia na dalszym planie
- Wyższa jakość cieni
- Ulepszone animacje (a dokładniej ich częstotliwość próbkowania)
Nowa zawartość
- Tryb No Return, łączący survival i roguelike. Randomizowany tryb, w którym trzeba dotrzeć jak najdalej, a śmierć oznacza utratę całych postępów. Będziemy kierować także niestandardowymi postaciami, np. Levem, Tommym lub Diną. Każda postać ma inne zdolności
- Zagubione Poziomy, czyli wczesne wersje trzech poziomów, które na pewnym etapie prac wycięto z finalnej gry: Kanały, Impreza w Jackson i Polowanie na dzika
- Tryb swobodnej gry na gitarze, który zaoferuje też bliżej niesprecyzowane nowe instrumenty
- Tryb speedrun
- Nowe możliwości w trybie fotograficznym
- Nowe skiny postaci i broni dla Ellie i Abby
W teorii nowości jest więc całkiem sporo, ale trzeba przyznać, że nie są rewolucyjne - tym bardziej że gra ma dopiero 3 lata i jest dostępna w ramach wstecznej kompatybilności na PS5. Każdy sam musi odpowiedzieć sobie na pytanie, czy usprawnienia są warte ustalonej przez Sony ceny.