The Last of Us 2 zaoferuje ok. 60 funkcji dla osób z niepełnosprawnościami
Aby grało się lepiej.
Naughty Dog zaprojektowało The Last of Us 2 również z myślą o osobach z niepełnosprawnościami. Dla takich użytkowników przygotowano około 60 udogodnień, wpływających na rozgrywkę.
Szczegóły przekazała główna projektantka gry, Emilia Schatz, w rozmowie z The Verge. Gracze będą mogli poruszać się po świecie, korzystając z dźwiękowych wskazówek, a także powiększać obraz panelem dotykowym na kontrolerze.
Nie zabrakło standardowych opcji, jak możliwości powiększenia interfejsu czy napisów dla osób ze ślepotą barw. Jest też jednak funkcja przekładania tekstu na mowę, która czyta wszystkie napisy - włącznie z notatkami, które bohaterka znajduje po drodze.
Naughty Dog przygotowało nawet graficzną modyfikację dla osób z obniżoną ostrością wzroku. Świat jest w niej szary, a najważniejsze elementy - jak postacie czy przedmioty - są zaznaczone różnymi kolorami. Inspirację zaczerpnięto z filtru „złodziejskiej wizji” w Uncharted 4:
- Tu nie chodzi o „ogłupianie” gry lub czynienie jej łatwiejszej - tłumaczy Emilia Schatz. - [Zastanawiamy się - red.], czego potrzebują nasi gracze, aby zagrać w naszą produkcję tak jak wszyscy.
Źródło: The Verge