The Last of Us 3 byłoby niezwykle trudne do stworzenia - przyznaje Neil Druckmann
Naughty Dog chce zaskakiwać za każdym razem.
Dyrektor kreatywny The Last of Us 2 twierdzi, że opracowanie nowych, ciekawych historii w ramach serii The Last of Us będzie trudniejsze z każdą kolejną odsłoną. Do tego stopnia, że Neil Druckmann nie wie jeszcze, jak znaleźć fundament fabularny i emocjonalny trzeciej części.
- Przy okazji pierwszej części nie było żadnych oczekiwań i mogliśmy pozwolić sobie na wszystko - mówi Druckmann w wywiadzie dla Indie Wire. - Ale potem, kiedy rozwinęliśmy już postacie, tematykę i procesy, poczuliśmy, że aby usprawiedliwić powstanie części drugiej, musimy stworzyć coś, co nie byłoby dla fanów komfortowe, ale co pasowałoby do emocjonalnego rdzenia pierwszej odsłony. Bez tego powstanie trzeciej części również nie ma sensu.
- Znalezienie [powodu powstania - red.] sequela było znacznie trudniejsze niż w przypadku pierwszej części - dodaje reżyser. - Jeżeli zdecydujemy się na kolejną grę, usprawiedliwienie powrotu do tego świata i zróżnicowanie różnych elementów będzie jeszcze większym wyzwaniem.
Neil Druckmann podkreśla, że gracze wiedzą już bardzo dużo o świecie The Last of Us. Poznali już fabułę, w tym również dokładne wydarzenia z pierwszej części, a także okoliczności rozpoczęcia epidemii i wiele innych historii.
Naughty Dog musiałoby więc rzekomo znaleźć sposób na zaprojektowanie doświadczenia, które ma tak samo silny wpływ emocjonalny na odbiorcę, jak poprzednie gry. - Aktualnie nie wiem, co mogłoby tym być - przyznaje deweloper.
Zobacz nasz obszerny poradnik do The Last of Us 2, możesz też zapoznać się z recenzją gry, analizą techniczną od Digital Foundry, a także obejrzeć gameplay z komentarzem Mateusza bez spoilerów. Mało informacji? Zobacz wszystkie wiadomości o The Last of Us 2.
Źródło: Indie Wire