Skip to main content

The Long Dark opuści latem Early Access i otrzyma tryb fabularny

Oraz wersję PS4.

Po długich „testach” i fazie Early Access trwającej od września 2014 roku, zimowy survival The Long Dark opuści 1 sierpnia program wczesnego dostępu. Jednocześnie zadebiutuje kampania fabularna.

Tego dnia produkcja ukaże się w pełnej wersji na PC (Windows, Mac, Linux) i Xbox One, ale także na PS4, gdzie dotychczas nie była dostępna za względu na brak podobnej inicjatywy dla rozwijanych tytułów.

Zima przyjdzie w środku lata

Tryb fabularny zapowiadano jeszcze podczas zbiórki na Kickstarterze, we wrześniu 2013 roku. Wcielimy się na przemian w pilota Willa Mackenzie oraz w dr Astrid Greenwood, starających się przetrwać skutki geomagnetycznej katastrofy, która zrujnowała niemal całą technologię w Stanach Zjednoczonych.

Teraz dowiedzieliśmy się, że kampania nosi tytuł „Wintermute”, a 1 sierpnia zadebiutują dwa z pięciu planowanych odcinków: Do Not Go Gentle z szukającym schronienia Willem oraz Luminance Fugue, gdzie pilot będzie szukał dr Greenwood.

Deweloperzy zapewniają w komunikacie na Steamie, że otwarty świat wpłynie na długość rozgrywki, lecz szacują przygodę na około 6-10 godzin dla pierwszych dwóch odcinków.

Kolejne epizody - lub epizod - ukażą się jeszcze w tym roku, lecz na zakończenie opowieści będziemy musieli poczekać do 2018 r.

Zobacz na YouTube

Jeszcze w maju The Long Dark wzbogaci się o kolejną aktualizację. Główne nowości to gruntownie przeprojektowany system zapisów, całkiem nowy interfejs, ekrany menu i wskaźniki, a także możliwość rysowania własnych map - za pomocą węgla, przy ognisku.

Do tego rzucanie kamieniami, flarami i pochodniami podczas starć ze zwierzętami, cięcie martwej fauny na kawałeczki w celu łatwiejszego transportu, ulepszona kamera, więcej ustawień graficznych i mnóstwo usuniętych błędów.

Zobacz także