The Long Dark opuści latem Early Access i otrzyma tryb fabularny
Oraz wersję PS4.
Po długich „testach” i fazie Early Access trwającej od września 2014 roku, zimowy survival The Long Dark opuści 1 sierpnia program wczesnego dostępu. Jednocześnie zadebiutuje kampania fabularna.
Tego dnia produkcja ukaże się w pełnej wersji na PC (Windows, Mac, Linux) i Xbox One, ale także na PS4, gdzie dotychczas nie była dostępna za względu na brak podobnej inicjatywy dla rozwijanych tytułów.
Tryb fabularny zapowiadano jeszcze podczas zbiórki na Kickstarterze, we wrześniu 2013 roku. Wcielimy się na przemian w pilota Willa Mackenzie oraz w dr Astrid Greenwood, starających się przetrwać skutki geomagnetycznej katastrofy, która zrujnowała niemal całą technologię w Stanach Zjednoczonych.
Teraz dowiedzieliśmy się, że kampania nosi tytuł „Wintermute”, a 1 sierpnia zadebiutują dwa z pięciu planowanych odcinków: Do Not Go Gentle z szukającym schronienia Willem oraz Luminance Fugue, gdzie pilot będzie szukał dr Greenwood.
Deweloperzy zapewniają w komunikacie na Steamie, że otwarty świat wpłynie na długość rozgrywki, lecz szacują przygodę na około 6-10 godzin dla pierwszych dwóch odcinków.
Kolejne epizody - lub epizod - ukażą się jeszcze w tym roku, lecz na zakończenie opowieści będziemy musieli poczekać do 2018 r.
Jeszcze w maju The Long Dark wzbogaci się o kolejną aktualizację. Główne nowości to gruntownie przeprojektowany system zapisów, całkiem nowy interfejs, ekrany menu i wskaźniki, a także możliwość rysowania własnych map - za pomocą węgla, przy ognisku.
Do tego rzucanie kamieniami, flarami i pochodniami podczas starć ze zwierzętami, cięcie martwej fauny na kawałeczki w celu łatwiejszego transportu, ulepszona kamera, więcej ustawień graficznych i mnóstwo usuniętych błędów.