The Medium - hotel Niwa: poszukaj Tomasza, spotkaj się ze Smutką
Główne piętra hotelu Niwa, poszukiwanie Smutki.
Wreszcie udało ci się dotrzeć do hotelu Niwa. Jest to największa i zarazem główna lokacja w The Medium. Spędzisz tutaj większość czasu gry. W tym rozdziale prezentujemy opis przejścia przez pierwsze piętra ośrodka wypoczynkowego, aż do dotarcia do biura Tomasza.
Na tej stronie
Poszukaj Tomasza
Etap ten rozpoczyna się po wskoczeniu przez okno do głównego budynku hotelu Niwa. Tuż obok miejsca startowego znajdziesz but (1). Zbliż się do niego i wejdź w interakcję, by aktywować kolejne echo przeszłości (pęknięcie jest na pięcie - zobaczysz je w trybie widzenia).
Wbiegnij po schodkach na górę. Jeśli pójdziesz na lewo bądź prawo, znajdziesz kilka obiektów do sprawdzenia, jednak nic co jest związane z fabułą. Po lewej stronie jest jednak mapa piętra (2) - podejdź do niej i wejdź w interakcję, jeśli chcesz poznać rozkład pomieszczeń.
Podążaj do końca przejścia i wejdź w interakcję z zamkniętą bramą (3). Wywoła to krótką scenę przerywnikową. Wróć teraz do recepcji i kliknij na dzwonek (4), by wywołać kolejną scenę.
Spotkaj się ze Smutką na drugim piętrze
Świat ponownie rozdzieli się na część materialną duchową, a w tej drugiej pojawi się Smutka, mała dziewczynka, która towarzyszyć będzie ci przez większość przygody. Po chwili wybiegnie ona na drugie piętro, a twoim celem będzie za nią podążać.
Jako że schody są zniszczone, musisz znaleźć inną drogę. Udaj się do windy (5). Otwórz tę z prawej strony i wejdź do środka. Z panelu kontrolnego wybierz 1 lub 2 piętro - nie ma to w tym momencie żadnego znaczenia, gdyż winda po chwili ulegnie awarii.
Tutaj pojawi się nowa mechanika - opuszczanie ciała. Jeśli przytrzymasz klawisz F (przycisk B w przypadku konsoli Xbox), dusza bohaterki opuści ciało. W tym trybie jedynie postać w świecie duchowym będzie mogła się poruszać - ta w świecie materialnym będzie nieaktywna. Dzięki temu będziesz w stanie przedostać się przez przejścia (6), które są zablokowane (7) w świecie rzeczywistym.
Uważaj jednak - nie możesz poruszać się w tym trybie bez końca. Dusza bohaterki po kilkudziesięciu sekundach przestanie istnieć, doprowadzając do jej śmierci i wczytania zapisu. Pilnuj więc tego i wracaj do ciała (tym samym przyciskiem) gdy postać w świecie duchowym zaczyna coraz bardziej się rozmywać.
Opuść teraz ciało i wyjdź z windy. Tuż przy wejściu będzie skrzynka z bezpiecznikami (8), którą musisz uruchomić. Najpierw jednak musisz naładować postać.
W tym celu zbiegnij po schodach na parter, odbij w prawo i przejdź do krawędzi ekranu (9), by zmienić kamerę. Na wprost znajdziesz miejsce do naładowania energii (10). Wejdź z nim w interakcję, a następnie wróć do ciała.
Ponownie je opuść, wyjdź z windy i stań przy bezpieczniku (11). Naładuj duchowe uderzenie przy pomocy Spacji (RT dla konsoli Xbox) i puść przycisk, by uruchomić windę. Wróć ponownie do ciała, wejdź w interakcję z panelem kontrolnym w windzie i wyjedź na drugie piętro.
Przy wyjściu z windy znajdziesz mapę piętra, jeśli chcesz ją podejrzeć. Nie ma tutaj niczego do zebrania, wiec skieruj się do góry i wbiegnij w wąski korytarz (12), podążając za śladami Smutki (widać je po aktywowaniu trybu widzenia).
Podejdź kawałek do przodu, ignorując drzwi (13) po prawej stronie. Z korytarza naprzeciw wyleci chmara ciem, a bohaterka odblokuje nową zdolność, tarczę duchową. Tę uruchomisz środkowym przyciskiem myszy (RB w przypadku konsoli Xbox). Utrzymaj tarczę by przetrwać nalot chmary owadów.
Od tego momentu możesz korzystać z tej tarczy. Przyda się ona wielokrotnie do rozwiązywania zagadek środowiskowych. Pamiętaj jednak, że tarcza działa tylko przez określony czas. Symbolizowane jest to przez kolce na ręce bohaterki, tak jak w przypadku duchowego uderzenia. Gdy znikną one z ramienia Marianne, tarcza przestanie działać i postać stanie się wrażliwa na ataki.
Przejdź do dalszej części korytarza i podejdź do drzwi po lewej stronie (14). Opuść ciało i wejdź do pomieszczenia w postaci duchowej, a następnie zbierz klucz (15) z ołtarza.
Wróć do ciała i do pierwszych drzwi, które przed momentem pominąłeś. Otwórz je z pomocą klucza i wejdź w przejście (16) po prawej stronie.
Dojdź do końca korytarza i wejdź w interakcję z telefonem (17), by odkryć kolejne echo przeszłości (pęknięcie znajduje się w dolnej części słuchawki). Oddal się od telefonu, kontynuuj marsz w prawą stronę i zeskocz na niższy poziom.
W nowym pomieszczeniu natrafisz na dzbanek (18) w świecie materialnym, który jest ołtarzem (19) w świecie duchowym. Zapamiętaj to miejsce, gdyż niedługo tutaj wrócisz.
Przejdź w lewą stronę by wyjść na balkon. Podążaj w prawo do jego drugiego końca, stań na krawędzi i opuść ciało. Zignoruj ścianę ze skóry (20) po lewej i przejdź po krawędzi (21) na drugą stronę.
Dostań się do nowego pomieszczenia, a z niego przejdź do łazienki (22). Wejdź w interakcję z drzwiami, poczekaj na koniec sceny, a następnie zbliż się do wanny wypełnionej krwią.
Obróć kamerę w lewą stronę i kliknij na punkt (23) wewnątrz wanny, by spuścić z niej krew. Na jej dnie będzie leżeć brzytwa (24) - zbierz ją i wróć do ciała.
Wejdź w interakcję ze ścianą ze skóry, przy której stoi twoja postać. Kliknij na punkt (25) na górze, by umieścić tam brzytwę. Przeciągnij teraz mysz (bądź gałki pada w przypadku wersji na Xboxa) w dół, by rozciąć ją i otworzyć sobie przejście.
W nowym pomieszczeniu zlokalizuj doniczkę (26) stojącą pod ścianą. Wejdź z nią w interakcję w świecie materialnym, by zebrać znajdujący się tam zasuszony słonecznik. Wróć teraz przez drzwi, które przed momentem blokowała skóra i do poprzedniego pomieszczenia, gdzie stoi pusta donica.
Umieść kwiatek w donicy (27) w świecie materialnym, a następnie wykorzystaj ołtarz (28) w świecie duchowym, by naładować moc Marianne. Idź teraz w prawo, wyjdź na korytarz i wykorzystaj tarczę duchową by przejść przez rój ciem i dostać się do dalszej części korytarza.
Wybiegnij po schodach na górę i wejdź w interakcję z wózkiem (29) blokującym przejście. Przesuń go w prawą stronę, a następnie przejdź przez drzwi.
Skręć w korytarz biegnący do góry. Na jego końcu czeka cię kolejna ściana ze skóry (30) do rozcięcia, a za nią niewielka chmara ciem, przez które przedostaniesz się dzięki duchowej tarczy.
W nowym pomieszczeniu wejdź w interakcję z drzwiami, by uruchomić scenę przerywnikową ze Smutką, po której przejście do biura Tomasza zostanie otwarte
Następnie: The Medium - przeszukaj biuro Tomasza i tajemniczy pokój
Spis treści: The Medium - Poradnik, Solucja
Poprzednio: The Medium - droga do hotelu Niwa