Skip to main content

The Medium - przeszukaj świetlicę, nożyce do metalu, równik, globus

Rozwiązanie zagadki z globusem, przejście przez świetlicę.

Po uwolnieniu dusz Tori i Mikołaja kontynuujesz wędrówkę do świetlicy w The Medium. Po drodze zdobędziesz poszukiwane od dawna nożyce do metalu i rozwiążesz zagadkę z globusem.


Na tej stronie:


Zdobądź nożyce do metalu

Na koniec ostatniego rozdziału trafiłeś na nowo do świata materialnego. Z pomieszczenia w którym stoisz przejdź przez drzwi (1) po lewej stronie. Zignoruj na moment dziurę w ścianie (2).

Na korytarzu znajdziesz nożyce do metalu (3). Przydadzą się do otwarcia spiętych łańcuchami drzwi, które napotkałeś we wcześniejszych sekcjach hotelu Niwa. Jak tylko je zbierzesz, otrzymasz także osiągnięcie / trofeum Ostre cięcie.


Wejdź do świetlicy

Wróć teraz do poprzedniego pomieszczenia i przejdź przez dziurę w ścianie, a następnie wybiegnij na korytarz. Idź na sam dół, by dojść do drzwi (4). Wejdź z nimi w interakcję i rozetnij łańcuch przy pomocy nożyc. By tego dokonać musisz jednocześnie wciskać lewy i prawy przycisk myszy (X i A w przypadku wersji na konsolę Xbox).

Zbiegnij po schodach na dół i otwórz kolejne drzwi spięte łańcuchem. Wybiegnij na korytarz, do znanego ci już miejsca - to tutaj po raz pierwszy natrafiłeś na lustra. Podążaj w górę i otwórz trzecie już drzwi (5) przy pomocy nożyc.

Idź wzdłuż jedynej dostępnej ścieżki, by trafić na główne piętro hotelu Niwa. Zbliż się do drzwi do świetlicy (6) i rozetnij kolejny łańcuch, by odblokować przejście. Czeka cię tutaj dość długa scena przerywnikowa ze Smutką, po której świat znów podzieli się na materialny i duchowy.


Przeszukaj świetlicę

Przebiegnij do końca korytarza i rozetnij ścianę ze skóry, by wejść do nowego pomieszczenia. Przejdź w prawo i zbierz z szafki zapis nutowy - część III (7).

Idź teraz do góry pomieszczenia, zbierz z krzesła zapis nutowy - część I (8) i przejdź przez drzwi (9) do pokoju przypominającego biuro. Wewnątrz znajdziesz globus (10). Zbadaj go, lecz na ten moment nie będziesz w stanie go użyć, gdyż brakuje tu części.

Wyjdź z biura i przebiegnij prosto w dół (względem wejścia), by dotrzeć do zamkniętych drzwi (11). Stań przed nimi i opuść ciało, by w formie duchowej wejść do środka. Z regału po lewej stronie zbierz równik (12). To element globusa, który przed momentem badałeś.

Wróć do ciała, skieruj się do pomieszczenia z globusem i umieść w nim znalezioną część. Skup widok na części duchowej za pomocą prawego przycisku myszy (przycisk A w wersji na Xbox). Do rozwiązania masz tutaj zagadkę - musisz odpowiednio ułożyć części globusa, by utworzyły one wzór (13). Wskazuj konkretne części za pomocą myszki (lub gałki pada) i przesuwaj je kliknięciami, aż powstanie odpowiednie ułożenie.

Kamera ulegnie zmianie, a ty będziesz mógł obracać globusem w świecie materialnym, by przesuwać elementy otoczenia w części duchowej. Ustaw globus w taki sposób, by odblokować sobie wejście (14). Odejdź od globusa i przez nie przejdź.

Przebiegnij na drugą stronę balkonu i wejdź do środka. Zignoruj na moment pianino (15) i przejdź na drugą stronę pomieszczenia, gdzie do zebrania będzie klucz (16). Podnieś go i przebij się przez ścianę ze skóry (17), by wrócić do głównej części świetlicy.

Wróć teraz do drzwi, przy których opuszczałeś ciało i otwórz je za pomocą klucza. Przejdź na prawą stronę pomieszczenia i z biurka zbierz zapis nutowy - część II (18).

Nie zamykaj ekwipunku i od razu połącz wszystkie 3 elementy w jedno. Kliknij na dowolną część, a następnie na przycisk Połącz (19), po czym wskaż inny element do połączenia. Powtórz cały proces, by stworzyć Nuty.

Skieruj się teraz do pokoju w którym widziałeś pianino. Wejdź z nim w interakcję i umieść nuty na stojaku (20). Skup widok na świecie duchowym i wykorzystaj ołtarz (21) do naładowania mocy bohaterki.

Wyjdź z pomieszczenia z pianinem i odbij od niego w prawo. Trafisz do wyjścia zagrodzonego przez rój ciem (22). Aktywuj duchową tarczę, wbiegnij w chmarę owadów i szybko przejdź w prawą stronę, do schodów.

Trafisz do nowej strefy. Przejdź na prawą stronę i wejdź w interakcje z obrazem (23), by aktywować okruch wspomnień.

Ruszaj myszką (bądź gałką pada) w taki sposób, by stworzyć postać mężczyzny malującej dziewczynkę (24).

Wróć teraz w okolicę schodów i kliknij na leżącą tam lalkę (25), by zainicjować kolejny okruch wspomnień. Ułóż wzór (26), by odtworzyć nagranie.

Poczekaj aż dobiegnie końca i skieruj się w lewą stronę, na scenę. Tam do zebrania będzie kokarda (27), dzięki której aktywujesz następny okruch wspomnień. By odtworzyć nagranie ułóż postać człowieka (28).

Odejdź od kokardy i przejdź do centralnej części tego pomieszczenia, gdzie pojawi się wózek inwalidzki (29), z którym musisz wejść w interakcję.

Zainicjuje to bardzo długą serię scen przerywnikowych, podczas której wyjaśniona zostanie część tajemnic związanych z fabułą. Sekcja ta dobiegnie końca, a po niej pokierujesz poczynaniami innego bohatera.

Następnie: The Medium - uratuj Ryszarda od jego demonów, Tomasz, dom Ryszarda

Spis treści: The Medium - Poradnik, Solucja

Poprzednio: The Medium - dusze ofiar, Tori i Mikołaj

Zobacz także